Menu
Dla mediów

Twój Partner w Biznesie

 

17 października 2014, 12:55

MAKRO otworzyło wzorcowy sklep ODIDO w Warszawie

Warszawa, 17 października 2014 r.: W sierpniu br. MAKRO otworzyło wzorcowy sklep ODIDO na warszawskim Ursynowie, przy ulicy Cynamonowej 19. To pierwsza tego typu placówka w Polsce, w której testowane będą nowe rozwiązania, zanim trafią do całej sieci.

Rozwój modelu franczyzowego w Polsce trwa od ponad 20 lat., a od kilku obserwujemy przyspieszenie jego rozwoju. Wiąże się to ze wzrastającą konkurencją na rynku handlu detalicznego i potrzebą detalistów1) znalezienia partnera, który będzie w stanie wesprzeć ich biznes. Potwierdzają to wyniki badania opinii przeprowadzonego przez MAKRO[1] wśród właścicieli sklepów franczyzowych i niezależnych, które pokazują, że niemal 1/3 tych ostatnich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci. Jednocześnie respondenci z obu grup przyznali, że oczekują realnego wsparcia ze strony franczyzodawcy. Dlatego, aby dostarczyć im skuteczne i sprawdzone rozwiązania, powstał koncept sklepu wzorcowego ODIDO, w którym testowane są nowe projekty, zanim trafią do całej sieci. Lokalizacja placówki nie jest przypadkowa, mieści się ona na obszarze, który charakteryzuje duże zagęszczenie konkurencyjnych sieci.

Chcemy być pewni, że nasza koncepcja biznesu wygra z konkurencją nawet w najtrudniejszych warunkach. Dobrze prosperujący sklep ODIDO, który funkcjonuje w tak konkurencyjnym środowisku, jest gwarancją, że nasz koncept franczyzowy może sprawdzić się wszędzie – mówi Roman Krucki, Kierownik ds. Marketingu Franczyzy w MAKRO.

We wzorcowym sklepie ODIDO wprowadzono szereg nowatorskich rozwiązań, które wyróżniają go na tle innych sklepów zwiększając zarówno liczbę klientów w sklepie, jak i wielkość koszyka zakupowego. Są to m.in. kącik kawowy Rioba, świeżo wyciskany sok pomarańczowy, pieczywo odpiekane na miejscu, czy bakalie sprzedawane na wagę. Warto również wspomnieć o unikalnych rozwiązaniach w strefie przykasowej konstrukcji mebli umożliwiającej sprzedawcy pakowanie skanowanego towaru bezpośrednio do toreb, co przyspiesza i ułatwia robienie zakupów. Zmiany wprowadzono również w zewnętrznej wizualizacji sklepu, dzięki której jest bardziej widoczny i wyróżniający się na tle konkurencji. Wszystkie testowane rozwiązania mają na celu skuteczne komunikowanie nowego pozycjonowania marki opartego o ofertę artykułów świeżych. Wzorcowy sklep ODIDO znajduje się na ul. Cynamonowej 19, na warszawskim Ursynowie.

Więcej informacji o naszym wzorcowym sklepie w materiale filmowym:

 

[1] Badanie klientów traders. Badanie przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych (CAPI). Nielsen, marzec 2014 r.

MAKRO Cash & Carry jest liderem w branży samoobsługowego handlu hurtowego. Usługi firmy, skierowane do przedsiębiorców, obejmują zarówno kompleksowe zaopatrzenie, jak i nowoczesne rozwiązania biznesowe. W MAKRO klienci znajdą pod jednym dachem artykuły spożywcze i przemysłowe w szerokim wyborze, doskonałej jakości i przystępnych cenach – jedna nowoczesna hala to odpowiednik 50 hurtowni branżowych. Do dyspozycji kupujących są także usługi dodatkowe – m.in. doradztwo biznesowe czy szkolenia gastronomiczne – które skupiają się wokół nowoczesnej Akademii Efektywnej Przedsiębiorczości MAKRO w Warszawie. W Polsce MAKRO Cash & Carry istnieje od 1994 roku. W bieżącym roku firma obchodzi 20 rocznicę rozpoczęcia działalności na polskim rynku. MAKRO posiada obecnie 41 hal (w tym już jedenaście hal mniejszego formatu). Łączna powierzchnia sprzedaży hurtowej firmy wynosi ponad 270 000 m2. MAKRO Cash & Carry zatrudnia w Polsce ponad 6000 osób. Więcej informacji o MAKRO można znaleźć na stronach www.facebook.com/MAKROPolska oraz www.makro.pl

METRO Cash & Carry działa w 29 krajach i posiada ponad 750 samoobsługowych hurtowni. Z ponad 110 tysiącami pracowników na całym świecie, firma osiągnęła w roku budżetowym 2012/2013 sprzedaż na poziomie około 31 mld euro. METRO Cash & Carry jest linią sprzedaży w ramach firmy METRO Group. METRO Group to jedna z największych międzynarodowych firm handlu detalicznego. W roku budżetowym 2012/2013 grupa osiągnęła sprzedaż w wysokości około 66 mld euro. Firma zatrudnia około 265 tysięcy pracowników i działach w ponad 2200 halach w 32 krajach. Wyniki Grupy METRO opierają się na sile sprzedaży firm (linii sprzedaży), które działają niezależnie w poszczególnych segmentach rynku: METRO/MAKRO Cash & Carry - międzynarodowego lidera samoobsługowego handlu hurtowego, hipermarketów Real, Media Markt, Saturna - lidera na europejskim rynku handlu elektronicznego oraz Galerii Kaufhof. Więcej informacji można znaleźć na stronie na: www.metrogroup.de.

Kontakt dla mediów

Inne formaty komunikatu