Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
23 maja 2016, 15:49

MAKRO Polska wprowadza zmiany w odpowiedzi na potrzeby rynku

Sieć hurtowa MAKRO rozwija model wielokanałowy, koncentrując się na dopasowaniu aktywnej dystrybucji i formatu cash & carry do lokalnych potrzeb rynkowych. Rozpoczęły się już inwestycje w adaptację formatów hal.

 

Rynek polski rozwija się w bardzo szybkim tempie. MAKRO wykorzystuje wszystkie możliwości związane z ewolucją sektora hurtowego w kierunku dostaw bezpośrednich, poprzez dalszy wzrost w kanale aktywnej dystrybucji przy jednoczesnym zachowaniu mocnej pozycji w obszarze cash & carry. Obecnie, mając zbudowane silne relacje z Klientami z sektora Tradycyjnego Handlu oraz będąc liderem wśród firm hurtowych obsługujących branżę HoReCa, MAKRO koncentruje się na dalszym rozwoju, redukując jednocześnie kompleksowość swojego modelu biznesowego.

Głównym filarem strategii jest dopasowanie modelu biznesowego firmy do lokalnych rynków poprzez duże inwestycje w rozbudowę rozwiązań dla profesjonalnych Klientów sieci.
­- Jednocześnie, na podstawie dogłębnej analizy potencjału rozwojowego naszych hal uznaliśmy, że w kilku lokalizacjach jest on ograniczony. Jesteśmy również przekonani, że w tych lokalizacjach możemy zapewnić naszym Klientom dużą lepszą obsługę poprzez aktywną dystrybucję. - mówi Eric Poirier, prezes firmy. - W związku z tym podjęliśmy decyzję o zamknięciu naszej hali w Szczawnie Zdroju oraz 10 z 11 małych formatów „satelitów”, tzw. MAKRO Punktów (z wyjątkiem lokalizacji w Słupsku). Wszystkie te formaty odpowiadają za mniej niż 4% naszego obrotu. Przeanalizowaliśmy także efektywność pozostałych hal oraz ich wyniki biznesowe w odniesieniu do potencjału lokalnych rynków. Bazując na tych analizach, będziemy także dopasowywać ich wielkość oraz strukturę organizacyjną, zmniejszając liczbę pracowników tam, gdzie jest to absolutnie konieczne.

- Dzisiaj rozpoczynają się przewidywane prawem konsultacje ze Związkami Zawodowymi dotyczące zwolnień grupowych, podczas których omawiane będą zasady i kryteria przeprowadzenia procesu zwolnień. - mówi Hanna Dereszyńska, Dyrektor Pionu Personalnego, Członek Zarządu MAKRO Polska.- Zdajemy sobie sprawę, że dla Pracowników dotkniętych tymi zmianami będzie to trudne doświadczenie, z tego względu dopełnimy wszelkich starań, by zostały one przeprowadzone w sposób profesjonalny, z zachowaniem standardów społecznych. - podkreśla.

Zarząd MAKRO jest przekonany, że model wielokanałowy i dopasowanie formatów hal do potrzeb lokalnych rynków przyniosą profesjonalnym Klientom większe korzyści oraz zapewnią MAKRO silną, konkurencyjną pozycję jako najlepszego partnera dla polskiego handlu niezależnego oraz branży HoReCa.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska