Menu
Dla mediów

Twój Partner w Biznesie

 

18 grudnia 2017, 13:15

Świąteczne ryby i vademecum sommeliera wodnego na Mikserze Kulinarnym

Za nami ostatni Mikser Kulinarny w tym roku kalendarzowym. W spotkaniu edukacyjnym z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło ponad 240 osób z całej Polski. Tematem przewodnim były ryby w kontekście Świąt Bożego Narodzenia oraz tajniki pracy sommeliera wodnego.

Bezpłatne spotkanie edukacyjne dla uczniów szkół gastronomicznych i młodych kucharzy odbyło się 15 grudnia w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Pokaz kulinarny poprowadzili Michał Grzywacz i Cezary Powała – szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie. Zaprezentowali oni roladkę z karpia z fondantem ziemniaczanym, mini warzywami, sosem piernikowym, suszem owocowym i kawiorem. Paweł Wielgosz, Prezes Organizacji Producentów Polski Karp, opowiedział uczestnikom o hodowli karpia, natomiast Piotr Zych, starszy specjalista ds. ryb w MAKRO, zaprezentował różne ryby „na świąteczny stół”, techniki filetowania oraz sposoby na rozpoznanie świeżej ryby. Matias Glusman, sommelier wodny i ekspert Coca-Cola, opowiedział młodym adeptom sztuki kulinarnej m.in. o tym, co wpływa na smak wody oraz jak dobrać wodę do dania.

Po pokazie kulinarnym i prezentacjach na uczestników czekał test wiedzy. Na dwóch uczniów, którzy zdobyli najwyższy wynik, czeka nagroda – staż pod okiem Michała Grzywacza i Cezarego Powały w kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie.

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Żółty Przewodnik Gault&Millau Polska – prestiżowy, międzynarodowy przewodnik prezentujący najlepsze restauracje, hotele i produkty w Polsce oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii, który przygotowuje koszulki i bluzy dla uczestników Mikserów Kulinarnych oraz zdobywców staży. Partnerem spotkania byli: Polski Karp – Organizacja Producentów zrzeszająca gospodarstwa rybackie z całej Polski, które hodują karpia w tradycyjny sposób, przekazywany często z pokolenia na pokolenie oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa.

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).

Kontakt dla mediów

Inne formaty komunikatu