Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
4 grudnia 2018, 09:48

MAKRO Polska rozpoczęło trzecią edycję konkursu Wyzwania MAKRO Chefa

Sieć hurtowni MAKRO Polska w ramach projektu Szef dla Młodych Talentów rozpoczęła trzecią edycję konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa. Inicjatywa skierowana do szkół i klas gastronomicznych ma na celu promocję kuchni historycznej oraz nowych marek własnych: MAKRO Chef, MAKRO Professional i MAKRO Premium.

 

Do konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa sieć hurtowni MAKRO Polska zaprosiło szkoły gastronomiczne z całej Polski. Do udziału zakwalifikowało się dwadzieścia szkół m.in. z Torunia, Bydgoszczy, Kościerzyny, Lipek Wielkich, Nowej Słupi, Radzynia Podlaskiego czy Kołobrzegu. „Cieszymy się, że konkurs, pomimo trzeciej edycji, nadal cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Otrzymaliśmy 65 zgłoszeń ze szkół z całej Polski, a wybranie konkursowej dwudziestki było naprawdę trudne.” – mówi Jakub Matelski, koordynator projektu. Zakwalifikowane szkoły wyznaczą reprezentujące je zespoły złożone z uczniów i nauczycieli, których zadaniem będzie przygotowanie autorskiego przepisu na danie historyczne z wykorzystaniem m.in. produktów marki MAKRO Chef: śliwek suszonych, czosnku i borowików, które to zapewniła sieć hurtowni.

 

Najciekawsze trzy zgłoszenia wybierze jury w składzie: Magdalena Figurna (rzecznik prasowy MAKRO Polska), Sławomir Leszczyński (kierownik działu marki własnej w MAKRO Polska), Jakub Matelski (koordynator konkursu), Paweł Serafin (szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie) Cezary Powała i Michał Grzywacz (szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie) oraz Wojciech Harapkiewicz (szef kuchni restauracji Babinicz w kompleksie Dworzysko w Szczawnie-Zdroju, ambasador marek własnych MAKRO Chef, MAKRO Premium i MAKRO Professional). Dodatkowo przyznane zostaną trzy nagrody publiczności dla trzech zespołów, których przepisy zdobędą największą liczbę polubień na fanpage’u programu Szef dla Młodych Talentów na Facebooku.

 

Do zdobycia są nagrody: zestawy noży MAKRO Professional oraz bony na zakupy do MAKRO. Oprócz szansy na nagrodę, każda z dwudziestu szkół otrzymała od MAKRO Polska zestaw produktów spożywczych MAKRO Chef.

 

 „Celem konkursu jest zachęcenie szkół do zagłębienia się w kuchnię tradycyjną poprzez kreatywne wykorzystanie produktów marki MAKRO Chef oraz poszukiwanie nowych smaków i połączeń. Mamy nadzieję, że dzięki temu reprezentujący szkoły uczniowie – pod opieką swoich nauczycieli – będą mogli jeszcze bardziej rozwijać swoją wyobraźnię, pasję i talent kulinarny
W ramach inspiracji, zdecydowaliśmy się dodatkowo przesłać do wszystkich uczestników książkę „100 receptur na 100 lat niepodległości” – dodaje Jakub Matelski.

 

To już trzecia trzecia edycja konkursu Wyzwanie MAKRO Chefa. Konkurs prowadzony jest przez MAKRO Polska w ramach Roku Marek Własnych oraz projektu Szef dla Młodych Talentów – programu odpowiedzialności społecznej, którego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne, w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”. Więcej informacji o konkursie można znaleźć na stronie internetowej www.szefdlamlodych.pl.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska