Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
4 stycznia 2019, 10:29

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

Drób, filozofia zero waste i gastronomiczne trendy na Mikserze Kulinarnym

Ostatni w 2018 roku Mikser Kulinarny przyciągnął ponad 200 młodych adeptów sztuki kulinarnej z całej Polski. Tematem przewodnim spotkania był drób, filozofia zero waste oraz nadchodzące w 2019 roku trendy kulinarne.

 

Grudniowy Mikser Kulinarny był ostatnim w ubiegłym roku bezpłatnym spotkaniem edukacyjnym dla uczniów szkół i klas gastronomicznych organizowanym w ramach programu Szef dla Młodych Talentów. Pokaz kulinarny poprowadził Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który przyrządził m.in. kurczaka kukurydzianego z polentą, bryndzą i konfiturą jabłkową oraz perliczkę z kapustą i grzybami shimeji. Przedstawicielki firmy Drosed – partnera spotkania – poprowadziły prelekcję dotyczącą drobiu, skupiając szczególną uwagę na następujących gatunkach: kaczce barbarie, kurczaku zagrodowym i kukurydzianym, a także perliczce. Spotkaniu towarzyszyła również prelekcja Michała Molendy, drugiego szefa kuchni Akademii Inspiracji MAKRO, który opowiedział o tajnikach filozofii zero waste i przewidywanych trendach, które będą istotne na rynku gastronomicznym w 2019 roku.

 

Na najbardziej aktywnych uczestników wydarzenia czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN, a także książki „100 receptur na 100 lat niepodległości” wydane przez firmę MAKRO Polska.

 

Spotkanie zakończył test wiedzy. Na dwie osoby, które udzieliły najwięcej poprawnych odpowiedzi, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie pod okiem szefów kuchni: Michała Grzywacza i Cezarego Powały.

 

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerem Miksera Kulinarnego była firma Drosed – jeden z największych w kraju producentów w branży drobiarskiej.

 

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).

 

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska