Drób, wołowina i wieprzowina to najpopularniejsze mięsa wśród Polaków. Kupujemy je prawie codziennie, ale nie zawsze wiemy, jak sprawdzić czy są najwyższej jakości.
Drób, wołowina i wieprzowina to najpopularniejsze mięsa wśród Polaków. Kupujemy je prawie codziennie, ale nie zawsze wiemy, jak sprawdzić czy są najwyższej jakości.
W piątek, 21 października, odbył się finał ogólnopolskiego konkursu kulinarnego „Mistrzostwa Młodych Kucharzy 2016”. Na najwyższym podium stanął zespół z Trójmiasta - Tomasz Grota oraz Mikołaj Kobryń. Maciej Pisarek i Dariusz Serkis z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Gorzowie Wielkopolskim zajęli II miejsce, zaś III przypadło młodym kucharzom z Warszawy - Maciejowi Małeckiemu i Michałowi Sosze. Konkurs zorganizowała firma MAKRO Cash & Carry Polska, a partnerstwo strategiczne nad projektem objął Żółty Przewodnik Gault & Millau Polska.
Sieć hurtowni MAKRO Cash&Carry Polska rozpoczyna program ,,Szef dla Młodych Talentów”. W ramach inicjatywy organizowane będą staże dla absolwentów szkół gastronomicznych oraz warsztaty kulinarne skierowane do uczniów i młodych kucharzy.
Polacy oszaleli na punkcie burgerów, a gastronauci dbają, by zapewnić ich wymagające podniebienia. Podstawą udanego burgera jest najwyższej jakości mięso, a takie znajduje się w ofercie MAKRO. W sieci dostępne są 4 najbardziej cenione gatunki wołowiny: limousin, herford, angus i charolais.
Niespełna 3 dni dzielą nas do finałów Mistrzostw Młodych Kucharzy. Potyczki uczestników konkursu z wykorzystaniem produktów z black boxa będą oceniać polscy mistrzowie kulinarni: Michał Bryś, Paweł Oszczyk, Witek Iwański, Agata Wojda i Michał Kuter oraz Justyna Adamczyk, redaktor naczelna Żółtego Przewodnika Gault & Millau Polska.
Od 21 do 30 października w kilkunastu miastach Polski zorganizowany zostanie festiwal ‘’Restaurant Week”, którego ideą jest promocja oraz wspieranie rozwoju polskiej sceny restauracyjnej. Partnerem tegorocznej edycji wydarzenia jest firma MAKRO Cash & Carry Polska.