Menu
Dla mediów

Twój Partner w Biznesie

 

22 marca 2018, 10:48

Młodzi kucharze poznali kuchnię surf and turf na Mikserze Kulinarnym: foto- i wideorelacja

Tematem przewodnim ostatniego Miksera Kulinarnego było surf and turf, czyli połączenie wołowiny i owoców morza. W edukacyjnym spotkaniu z cyklu Szef dla Młodych Talentów udział wzięło 270 uczniów szkół gastronomicznych.

 

Marcowy Mikser Kulinarny przyciągnął do Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie 270 młodych kucharzy z całej Polski. Na uczestników spotkania w ramach programu Szef dla Młodych Talentów czekały aż cztery bloki tematyczne. Szkolenie o owocach morza poprowadzili Piotr Zych, starszy specjalista ds. ryb w MAKRO oraz Wim Van Damme z Le Petit Pêcheur. Zaprezentowali oni takie produkty, jak m.in. ostrygi, małże okładniczki, vongole czy mule oraz opowiedzieli o innowacyjnym sposobie transportu skorupiaków. Alicja Wierzbicka i Józef Wojewódzki z Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego przybliżyli młodzieży sposoby hodowli, klasyfikacji i pakowania wołowiny oraz system certyfikacji QMP (Quality Meat Program). Natomiast sommelier wodny i ekspert Coca-Cola Matias Glusman wyjaśnił, dlaczego woda jest ważną kategorią w branży HoReCa i zaprosił do degustacji wody Kropla Delice.

                                                                                                   

Specjalny pokaz kulinarny z wołowiną i owocami morza w roli głównej poprowadził Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Wspólnie z uczestnikami przygotował m.in. polędwicę wołową z małżami św. Jakuba, panko i szparagami czy szponder wołowy z aronią, skorzonerą i sosem porto.

 

Na najbardziej aktywnych uczestników spotkania czekały nagrody, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Młodzi kucharze mieli także okazję sprawdzić swoją wiedzę w teście po Mikserze. Dwie osoby, które zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – tygodniowy staż w hotelu Bristol w Warszawie.

 

Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerami Miksera Kulinarnego byli: Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego, które opracowało system certyfikacji QMP (Quality Meat Program) oraz Le Petit Pêcheur. – producent owoców morza najwyżej jakości.

 

Załączniki

Kontakt dla mediów

Inne formaty komunikatu