Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
13 grudnia 2012, 09:31

Od kurczaka do wołowiny argentyńskiej – oferta mięs MAKRO na święta Bożego Narodzenia

Z roku na rok Polacy jedzą coraz mniej mięsa, w ciągu roku średnio 75 kg. Trend ten obserwujemy w ostatnich latach w całej Unii Europejskiej. Niewielkie ożywienie na rynku mięsa, dostawcy i hurtownicy obserwują w okresie poprzedzającym Boże Narodzenie. Z myślą o świątecznym stole Polacy najchętniej wybierają wieprzowinę oraz drób.

W czasie Bożego Narodzenia na polskich stołach dominują mięsa pieczone – najczęściej wieprzowe – schab oraz drobiowe – kurczak, gęsina czy indyk. Trendy obserwowane przez MAKRO Cash & Carry, pokrywają się z danym Głównego Urzędu Statystycznego, z których wynika, że przeciętny Polak w ciągu roku zjada ponad 25 kg drobiu i prawie 43 kg wieprzowiny. Rzadziej sięgamy za to po wołowinę, choć jej dostępność jest coraz większa. W halach MAKRO prócz mięsa wołowego od polskich producentów, dostępna jest również wołowina z Irlandii i Argentyny, Francji, Niemiec, Nowej Zelandii, USA czy Kanady, zarówno w dużych porcjach jak i w porcjowanych stekach w mniejszych opakowaniach.

Święta Bożego Narodzenia to również doskonały czas na wypróbowanie mniej popularnych, choć obecnych w polskiej tradycji kulinarnej rodzajów mięsa m.in. dziczyzny. Ta z Polski jest głównie eksportowana do Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, a na krajowym rynku udaje się sprzedać zaledwie 2-3% produkcji. W halach Makro dziczyzna dostępna jest przez cały rok w formie mrożonej, natomiast od jesieni br. oferta poszerzona została o dziczyznę świeżą – mięso z dzika, sarny i jelenia.

W ostatnich latach obserwujemy wyraźny wzrost liczby konsumentów wybierających mięso z certyfikatem jakości. Produkty te gwarantują m.in. wiarygodne źródła pochodzenia mięsa, identyfikowalne począwszy od hodowli do produktu końcowego. W halach MAKRO wołowina od producentów zagranicznych sygnowana jest marką Fine Food Finestro, w której wszystkie produkty posiadają certyfikaty IFS i BRC. W asortymencie hurtowni dostępna jest również certyfikowana, polska wołowina QMP, a wybrane produkty drobiowe posiadają certyfikat jakości QAFP.

MAKRO Cash & Carry jest liderem w sprzedaży mięsa kalibrowanego. Świąteczne specjały, takie jak tuszki i elementy z gęsi, kaczek czy indyków posiadają zróżnicowane kalibracje. Każdy może wybrać sobie odpowiednią wagę i wielkość, w zależności od potrzeb.

Więcej informacji nt. aktualnej oferty mięsnej znaleźć można na stronie www.makro.pl oraz w aktualnych ofertach produktowych.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska