Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
23 października 2012, 09:31

Chętniej do ODIDO niż do sklepu niezależnego – wyniki badania „Shopping Mission”

Bliskość, dogodna lokalizacja i szeroki asortyment - to cechy, za które konsumenci najbardziej cenią sklepy ODIDO. Co czwarty konsument robi w nich swoje codzienne zakupy. To tylko część wyników badania „Shopping Mision”, które na zlecenie sieci MAKRO Cash & Cary przeprowadziła międzynarodowa agencja badawcza Him!Research&Consulting.

- Cieszy nas zaufanie, jakim Polacy darzą sieć ODIDO. Prawie połowa klientów (47%) odwiedza sklepy sygnowane tą marką codziennie lub częściej niż raz dziennie – mówi Magdalena Figurna, Menedżer PR i Komunikacji Wewnętrznej MAKRO Cash & Carry
 
Aż 31% klientów robi w ODIDO zakupy awaryjne, a ponad 1/4 zakupy codzienne. Główne atuty sieci ich zdaniem to dogodna lokalizacja (42%) i bliskie położenie względem domu lub pracy (39%) oraz szeroki asortyment. Niezależny sklepy osiedlowe z podobną regularnością odwiedza tylko 24% ankietowanych, natomiast sieciowe dyskonty 21%.
 
- Wyniki badania potwierdziły wysoką rozpoznawalność marki ODIDO. Mając do wyboru sklep niezależny, konsumenci chętniej wybierają naszą sieć. Udało nam się to osiągnąć w dość krótkim czasie, głównie dzięki bardzo dobrej lokalizacji wszystkich sklepów oraz asortymentowi najwyższej jakości, który doceniają zarówno detaliści jaki i ich klienci. Sukces potwierdza deklaracja aż 50% respondentów, którzy wyrażają całkowite zadowolenie z oferty ODIDO i nie chcą żadnych zmian – dodaje Magdalena Figurna.
 
Zaufanie do ODIDO znajduje swoje odzwierciedlenie w wartości koszyka zakupowego, który jest bogatszy (42% klientów kupuje więcej niż 4 artykuły) od koszyka osób robiących zakupy w sklepach niezależnych (zakup więcej niż 4 artykułów deklaruje 29% respondentów).
 
Polacy wybierają sklepy sieci ODIO chętniej niż sklepy niezależne, kupując produkty takich kategorii jak: chemia, kosmetyki, alkohole, nabiał, mrożonki, warzywa, owoce oraz pieczywo. – Świeże asortyment to na pewno kategoria, którą w najbliższych miesiącach planujemy rozwijać. Drzemie w nim ogromny potencjał – zapewnia Figurna.
 
Badanie „Shopping mission” zostało przeprowadzone w maju 2012 roku na próbie 1001 respondentów przez agencję badawczą Him!Research&Consulting na zlecenie sieci MAKRO Cash & Carry. Miało formę bezpośrednich wywiadów przed sklepami, w których udział wzięli klienci sieciowych dyskontów, sklepów niezależnych oraz sieci ODIDO zarówno w dużych aglomeracjach miejskich, miasteczkach oraz wsiach. Him!Research&Consulting specjalizuje się w badaniach rynku detalicznego i hurtowego. Przy prowadzonych badaniach agencja współpracuje z 100 000 konsumentów, detalistów oraz ekspertów branżowych na całym świecie.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska