Już 10 prezydentów i burmistrzów polskich miast objęło patronat honorowy nad akcją społeczną „Tu mieszkam, tu kupuję”, której celem jest zwrócenie uwagi opinii publicznej na dramatyczną sytuację handlu tradycyjnego w Polsce.
Honorowy patronat nad kampanią „Tu mieszkam, tu kupuję” objęli do tej pory Prezydenci Sosnowca, Łodzi, Rzeszowa, Wrocławia, Krakowa, Torunia i Lublina oraz Burmistrzowie Rzgowa, Ząbek oraz Przejazdowa.
Segment handlu detalicznego w Polsce jest szczególnie ważny, zarówno dla polskiej gospodarki, jak i społeczeństwa, ponieważ generuje znaczącą liczbę miejsc pracy, szczególnie w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem. Co więcej, jak pokazują wyniki badania „Sytuacja sklepów osiedlowych w Polsce” z 2011 roku blisko 32% Polaków uważa, że warunki pracy w małych, osiedlowych sklepach są korzystniejsze dla pracowników, a ich istnienie przekłada się na budowanie więzi społecznych w gminie. Z opinią tą zgadza się aż 91% samorządowców. Jak pokazują wyniki badań Polacy oczekują wsparcia samorządów lokalnych dla handlu tradycyjnego. W ich opinii narzędziem, które miałoby największy wpływ na polepszenie sytuacji detalistów jest polityka podatkowa i ułatwienie dostępu do usług
rynku finansowego.
Organizatorzy kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” nie tylko pokazują zalety zakupów w sklepach osiedlowych, ale również wspierają ich właścicieli w rozwoju biznesu oraz starają się doprowadzić do debaty z samorządami na temat efektywnych metod wspierania tradycyjnego handlu. W ramach tegorocznej akcji prowadzone są liczne działania mające na celu podkreślenie roli, jaką odgrywają osiedlowe sklepy dla swoich społeczności lokalnych oraz polskiej gospodarki: współpraca z liderami opinii, prezentacja założeń kampanii podczas największych, ogólnopolskich kongresów gospodarczych czy organizacja warsztatów dedykowanych sektorowi MŚP.
Pomysłodawcą i inicjatorem kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” jest MAKRO Cash and Carry Polska S.A., sieć hurtowni wielkopowierzchniowych. Partnerami III edycji akcji zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek
Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo - Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, W-MODR w Olsztynie, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.
Więcej informacji o kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” na stronie tumieszkamtukupuje.pl