Trudna sytuacja handlu tradycyjnego w Polsce i możliwości jego rozwoju to jeden
z tematów, o którym dyskutowano podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Partnerem wydarzenia po raz pierwszy było MAKRO Cash & Carry Polska, inicjator kampanii społecznej „Tu mieszkam, tu kupuję”.
Dramatyczna sytuacja polskich detalistów omawiana była podczas panelu poświęconego handlowi tradycyjnemu i hurtowemu, w który udział wziął Sylweriusz Faruga, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska. O akcji „Tu mieszkam, tu kupuję” i walce o polepszenie sytuacji sklepów osiedlowych podczas panelu poświęconego społecznie odpowiedzialnemu biznesowi mówiła również Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej Makro Cash & Carry Polska, a wyzwania jakie stoją przed polskimi detalistami stały się tematem dyskusji z przedstawicielami władz lokalnych w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.
– W tym roku prowadzimy już trzecią edycję kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”. Naszym celem jest popularyzowanie kultury robienia zakupów w małych sklepach spo¬żywczych, wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu oraz doprowadzenie do debaty z samorządowcami na temat metod wspierania tradycyjnego handlu – wyjaśnia Magdalena Figurna – Przy stoisku kampanii „Tu
mieszkam, tu kupuję” przeprowadziliśmy sondażowe badanie opinii wśród uczestników paneli samorządowego. Zebraliśmy ponad 100 ankiet, w których respondenci krytycznie ocenili dostępne w ich gminach instrumenty wsparcia lokalnego handlu – dodaje Figurna.
W ramach tegorocznej edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczność jutra” prowadzone będą liczne działania mające na celu podkreślenie roli, jaką odgrywają osiedlowe sklepy dla swoich społeczności lokalnych oraz polskiej gospodarki: współpraca z liderami opinii, prezentacja założeń kampanii podczas największych, ogólnopolskich kongresów gospodarczych czy organizacja warsztatów dedykowanych sektorowi MŚP.
Partnerami III edycji kampanii zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW,
Stowarzyszenie Naukowo - Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.