Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
21 maja 2012, 09:31

Handel tradycyjny jednym z głównych bohaterów Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Trudna sytuacja handlu tradycyjnego w Polsce i możliwości jego rozwoju to jeden
z tematów, o którym dyskutowano podczas tegorocznego Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. Partnerem wydarzenia po raz pierwszy było MAKRO Cash & Carry Polska, inicjator kampanii społecznej „Tu mieszkam, tu kupuję”.

handel tradycyjny tu mieszkam tu kupuje hurtownia makro

Dramatyczna sytuacja polskich detalistów omawiana była podczas panelu poświęconego handlowi tradycyjnemu i hurtowemu, w który udział wziął Sylweriusz Faruga, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska. O akcji „Tu mieszkam, tu kupuję” i walce o polepszenie sytuacji sklepów osiedlowych podczas panelu poświęconego społecznie odpowiedzialnemu biznesowi mówiła również Magdalena Figurna, menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej Makro Cash & Carry Polska, a wyzwania jakie stoją przed polskimi detalistami stały się tematem dyskusji z przedstawicielami władz lokalnych w Śląskim Urzędzie Wojewódzkim.

– W tym roku prowadzimy już trzecią edycję kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję”. Naszym celem jest popularyzowanie kultury robienia zakupów w małych sklepach spo¬żywczych, wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu oraz doprowadzenie do debaty z samorządowcami na temat metod wspierania tradycyjnego handlu – wyjaśnia Magdalena Figurna – Przy stoisku kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję” przeprowadziliśmy sondażowe badanie opinii wśród uczestników paneli samorządowego. Zebraliśmy ponad 100 ankiet, w których respondenci krytycznie ocenili dostępne w ich gminach instrumenty wsparcia lokalnego handlu
– dodaje Figurna.

W ramach tegorocznej edycji kampanii „Tu mieszkam, tu kupuję – Społeczność jutra” prowadzone będą liczne działania mające na celu podkreślenie roli, jaką odgrywają osiedlowe sklepy dla swoich społeczności lokalnych oraz polskiej gospodarki: współpraca z liderami opinii, prezentacja założeń kampanii podczas największych, ogólnopolskich kongresów gospodarczych czy organizacja warsztatów dedykowanych sektorowi MŚP.

Partnerami III edycji kampanii zostało szereg organizacji i instytucji: Stowarzyszenie Centrum Wspierania Aktywności Lokalnej CAL, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności Związek Pracodawców, Krajowa Izba Gospodarcza, Fundacja Wspomagania Wsi, Forum Aktywizacji Obszarów Wiejskich FAOW, Stowarzyszenie Naukowo - Techniczne Inżynierów i Techników Przemysłu Spożywczego, MODR Karniowice, PODR Gdańsk, WODR Końskowola oraz LIR. Wśród partnerów medialnych kampanii są „Rynek spożywczy”, portalspożywczy.pl, dlahandlu.pl oraz „Czerwony portfelik”.

Kontakt dla mediów

Michał Skup
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych
MAKRO Polska