Warszawa, 3 kwietnia 2012 r.: Sieć ODIDO zrzeszająca ponad 900 właścicieli sklepów na terenie całej Polski, wspiera kampanię społeczną „Tu mieszkam, tu kupuję” i apeluje o robienie wielkanocnych zakupów w lokalnych sklepach.
Jak zauważa The Federation of Small Businesses, ponad 50% zysków z obrotów niezależnych sprzedawców detalicznych trafia do społeczności lokalnej, a jedynie 5% z supermarketów. Identyfikując się z hasłem kampanii: „Kupując po sąsiedzku, wspierasz swoich”, ODIDO zaprasza klientów na wielkanocne zakupy do lokalnych sklepów. Każdy klient, bowiem pomaga w rozwoju lokalnej przedsiębiorczości i przyczynia się do tworzenia nowych miejsc pracy.
ODIDO jako sieć skupiająca niezależnych właścicieli sklepów spożywczych, wspólnie z programem "Tu mieszkam, tu kupuję" chce wspierać małe osiedlowe sklepy w rozwoju ich biznesu oraz popularyzować kulturę robienia zakupów blisko domu. W swoim apelu ODIDO podkreśla największe atuty tego rodzaju placówek handlowych m.in.: indywidualne podejście sprzedających do klienta, świeże i regionalne produkty, komfort oraz szybkość zakupów. Z pewnością są to wartości istotne dla kupujących.
Warto wskazać też na ważną rolę małych
lokalnych sklepów w budowaniu i podtrzymywaniu więzi społecznych. Zakupy w takich punktach to okazja np. do złożenia świątecznych życzeń znajomej Pani ekspedientce, czy spotkanemu przypadkiem sąsiadowi.
Kampanię "Tu mieszkam, tu kupuję" wsparły takie organizację jak: Pracodawcy RP, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług, Polska Federacja Producentów Żywności oraz Slow Food Polska.
Sieć ODIDO jest jedną z największych sieci sklepów w Polsce, zrzesza ponad 900 niezależnych właścicieli sklepów spożywczych. ODIDO są obecne na terenie całej Polski, zarówno w miastach, jak i na wsi. Sieć otrzymała nagrodę „Hermes” w kategorii Odkrycie Roku przyznawaną przez Poradnik Handlowca.Sklepy ODIDO zostały zaprojektowane zgodnie z najnowszymi trendami rynkowymi. Ich atutem jest szeroki wybór artykułów świeżych: nabiału, warzyw i owoców.