Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
27 marca 2012, 09:31

METRO Cash & Carry zachowuje pozycję lidera w skali międzynarodowej

Düsseldorf, 21 marca 2012 – METRO Cash & Carry kontynuuje wzrost w roku fiskalnym 2011 wraz z dalszym rozwojem swoich zasobów w 30 krajach świata. Sprzedaż wzrosła o 0,2% (1,4% w walucie lokalnej) i osiągnęła 31,2 miliardów euro (na wynik miało wpływ opuszczenie przez firmę marokańskiego rynku). Zysk operacyjny (nie wliczając odsetek i podatków – EBIT) wzrósł znacząco o 4,0% i osiągnął 1,148 bilionów euro. Firma obecnie posiada ponad 700 wielobranżowych hurtowni na świecie wraz ze zróżnicowanymi kanałami sprzedaży.

„Rok 2011 zamknęlismy z sukcesem, konsekwentnie kontynuując rozwój naszego biznesu” – powiedział Frans Muller, Dyrektor Generalny METRO Cash & Carry i członek Zarządu METRO AG. „Patrząc w przyszłość mogę zapewnić że, będziemy intensyfikować nasze wysiłki, aby być jeszcze bliżej klientów. Planujemy także wprowadzanie kolejnych innowacji, które wpłyną na dalszy wzrost znaczenia naszej firmy pośród wszystkich grup klientów”.

Udział międzynarodowej sprzedaży METRO Cash & Carry wzrósł po raz kolejny w 2011 roku – z 82,9% do 83,5%. Na rynku pierwotnym w Niemczech sprzedaż spadła o 2,8% – do 5,2 miliardów euro (przede wszystkim ze względu na sprzedaż hal oraz sprzedaż udziałów przedsiębiorstwa), podczas gdy sprzedaż like-for-like wzrosła nieznacznie o 0,1%. Co więcej, dodatkowe usprawnienia pod egidą programu Shape 2012, skupiającym się na wydajności i zwiększeniu wartości oraz sprzedaży marek dystrybuowanych na wyłączność, przyczyniły się w dużej mierze do znaczącego wzrostu wyniku EBIT.

W 2011 firma osiągnęła kolejny kamień milowy w obszarze międzynarodowej działalności, otwierając siedemsetny obiekt w Istambule w listopadzie zeszłego roku. W sumie otworzono 37 nowych hal, dzięki czemu cała sieć na koniec 2011 roku była obecna w 728 lokalizacjach na całym świecie.

Usługa dowozu okazała się bardzo wydajna i w ciągu roku wygenerowała 1,6 miliardów sprzedaży, co stanowi 47,4% więcej w porównaniu do roku 2010. Zakres marek dystrybuowanych na wyłączność zyskał przewagę poprzez udział w sprzedaży w wysokości 15,7%, co stanowi 2,4% więcej niż w zeszłym roku.

W bieżącym miesiącu firma hurtowa z centralą w Dusseldorfie ogłosiła nową strukturę zarządu. Dwie obecne jednostki biznesowe „Europe & MENA” oraz „Asia, CIS & New Markets” z dniem 1 kwietnia zostaną połączone w jeden Zarząd kierowany przez Fransa Mullera.

W Polsce MAKRO Cash & Carry otworzyła w 2011 roku 6 nowych obiektów (w tym 5 małoformatowych MAKRO Punktów i jedną halę wielkoformatową w Krakowie) i osiągnęła sprzedaż w wysokości 1,754 miliardów euro. W chwili obecnej MAKRO w Polsce posiada 40 obiektów i zatrudnia ponad 6800 pracowników. „Jesteśmy zadowoleni z naszego rozwoju w 2011 roku i wierzymy, że nasza silna pozycja na rynku hurtowym będzie umacniana poprzez efektywne działania ukierunkowane na klientów, które podejmiemy w tym roku” – powiedział Sylweriusz Faruga, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska.

Sprzedaż METRO Group w 2011 roku spadła nieznacznie o 0,8% i wyniosła 66,7 miliardów euro (w lokalnej walucie – 0,2%). Do powściągliwości w zakupach doprowadziły konsumentów wydarzenia mające miejsce w wielu z państw europejskich – wzrost długu narodowego, wysokie bezrobocie czy cięcia budżetowe. EBIT przed odliczeniami wyniósł 2,37 miliardów euro (-1,8%), co było zgodne z wcześniejszymi oczekiwaniami. „Warunki ekonomiczne w wielu krajach pogorszyły się znacząco w porównaniu do 2010 roku. Dlatego sukcesem jest dla nas utrzymanie sprzedaży grupy i wyniku EBIT na niemal tym samym poziomie jak w zeszłym roku” – powiedział Olaf Koch, przewodniczący Zarządu METRO AG.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska