Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
22 marca 2012, 09:31

MAKRO patronem europejskich eliminacji konkursu kulinarnego Bocuse d’Or 2012

Warszawa, 22 marca 2012 r.: MAKRO Cash & Carry objęło patronat nad przygotowaniami polskiej ekipy startującej w europejskich eliminacjach światowego konkursu kulinarnego Bocuse d’Or. Odbył się on w Brukseli w dniach 20 – 21 marca br.

Bocuse d’Or to prestiżowe wydarzenie, które przyciąga adeptów sztuki kulinarnej z całego świata. Możliwość współpracy z polską ekipą startującą w konkursie to dla MAKRO ogromny zaszczyt, ale i mobilizacja do ciężkiej pracy – powiedział Jose Bonito, Dyrektor Marketingu MAKRO Cash & Carry. - Konkurs stał się symbolem kulinarnej doskonałości, wymagającym surowych przygotowań od każdego kraju, który bierze w nim udział - dodał Bonito.

Marcin Jabłoński, kandydat reprezentujący Polskę został wybrany podczas eliminacji zorganizowanych przez Academy Bocuse d'Or Poland w sierpniu 2011 r. Jego dokonania oceniali jurorzy z Academy Bocuse d'Or z Niemiec, Włoch, Estonii oraz Danii, Prezes Stowarzyszenia Kucharzy Greckich, a także znani polscy mistrzowie kuchni. W brukselskich eliminacjach, gdzie asystował mu Jarosław Antos, reprezentant Polski zmierzył się z uczestnikami z dziewiętnastu krajów europejskich, którzy zostali wybrani przez Kontynentalny Komitet Organizacyjny (COC) pod przewodnictwem Petera Goossensa. Zadaniem uczestników było przygotowanie dań – mięsnego (z kurczaka) i rybnego (z soli). Trenerem polskiego zespołu był Kamil Bednarek.

MAKRO od dawna wspiera młode talenty kulinarne. W tym roku organizujemy czwartą edycję ogólnopolskiego konkursu „Zgotuj Sobie Sukces”, skierowanego do uczniów szkół gastronomicznych. W warszawskim MAKRO Centrum Rozwoju Firm co roku szkolimy średnio 5000 kucharzy i pracowników gastronomii. Z tego względu widzimy silną potrzebę wsparcia zarówno dla szkoleń, jak i konkursów jakościowych dedykowanych kulinariom. Bocuse d’Or to jedno z najbardziej znanych wydarzeń tego typu i kolejna doskonała okazja, by współpracować z młodymi, utalentowanymi szefami kuchni wyjaśnia Maurice Beurskens, Menedżer Działu Klientów Grupy Horeca MAKRO Cash & Carry.

Pomysłodawcą i twórcą konkursu jest Paul Bocuse, światowej sławy szef kuchni, założyciel szkoły hotelarsko-gastronomicznej Institut Paul Bocuse w Ecully, właściciel restauracji l'Auberge du Pont de Collonges w pobliżu Lyonu. Jest to jedna z nielicznych restauracji we Francji, która otrzymała trzy gwiazdki w przewodniku Michelin.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska