W ramach wrześniowych akcji „Weekend za pół ceny” mieszkańcy Katowic i Zabrza wybrali swoje ulubione restauracje, które zostały nagrodzone ,,Koroną Smakosza”.
W dniu 4 października w sali koncertowej Urzędu Stanu Cywilnego w Katowicach odbyło się uroczyste wręczenie nagród Laureatom. W wydarzeniu wzięli udział wszyscy zwycięzcy, którzy odebrali „Korony Smakosza” z rąk Wiceprezydenta Miasta Katowice Marcina Krupy oraz Dyrektora Hali MAKRO w Katowicach Roberta Szubzdy.
W konkursie zwyciężyły następujące katowickie lokale:
- nagrodę za zdobycie największej liczby punktów we wszystkich ośmiu kategoriach zdobył Sushi Bar „Umami”, otrzymując nagrodę OPEN MULTI
- Jakość Obsługi – Restauracja „U Kucharek”
- Wystrój Lokalu – Restauracja „Kyoto Sushi”
- Atmosfera – Restauracja „Patio”
- Lokal Na Wyjścia Rodzinne – Restauracja „Fantasmagoria”
- Lokal Na Spotkania Z Przyjaciółmi – Restauracja „Buon Cibo”
- Smak Potraw – Sushi Bar „Umami”
- Lokal Na Romantyczny Wieczór – Restauracja „Fanaberia”
- Lokal Na Lunch – Restauracja „Thai-Pan”
Laureaci Plebiscytu „Korona Smakosza” w Zabrzu zostali natomiast nagrodzeni w trakcie Pikniku Rodzinnego z okazji 89. urodzin miasta. Statuetki „Korony Smakosza” wręczyła im Pani Prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik .
W poszczególnych kategoriach zwyciężyły następujące zabrzańskie lokale:
- nagrodę za zdobycie największej liczby punktów we wszystkich ośmiu kategoriach zdobyła Restauracja "Weranda", otrzymując nagrodę OPEN MULTI
- Jakość Obsługi – Pizzeria "Sorrento"
- Wystrój Lokalu – Restauracja "Pod Wawrzynem"
- Atmosfera – Restauracja "Tukan"
- Lokal Na Wyjścia Rodzinne – Restauracja „Point”
- Lokal Na Spotkania Z Przyjaciółmi – Pizzeria „VaBank"
- Smak Potraw – Restauracja „Stara Szkoła"
- Lokal Na Romantyczny Wieczór – Restauracja „Manager "
- Lokal Na Lunch – Bar restauracyjny „Swojskie Smaki"
Zwycięskie lokale otrzymały specjalnie zaprojektowaną statuetkę ,,Koronę Smakosza” oraz bony do zrealizowania w halach MAKRO w Katowicach i Zabrzu. MAKRO przewidziało również nagrody dla głosujących, którzy odpowiedzieli na pytanie, dlaczego z przyjemnością odwiedziliby wybrany lokal ponownie.
Celem akcji „Weekend za pół ceny” oraz plebiscytu „Korona Smakosza” zorganizowanej przez MAKRO jest promocja lokali gastronomicznych oraz wyłonienie tych, które cieszą się największą sympatią wśród klientów. Dotychczas inicjatywę przeprowadzono w Gdańsku, Katowicach i Zabrzu.