ODIDO jest odpowiedzią na potrzeby właścicieli lokalnych sklepów, spośród których aż połowa myśli o przyłączeniu się do sieci franczyzowej. Do tej pory do sieci ODIDO przystąpiły 203 placówki.
Jak wynika z nowego badania przeprowadzonego przez MAKRO Cash & Carry, 50% niezrzeszonych detalistów rozważa możliwość wstąpienia do sieci franczyzowej. Wskazują jednak, że przystąpienie do niej może oznaczać dla nich ograniczenie lub narzucenie asortymentu (23% badanych) oraz utratę niezależności (20% odpowiedzi). 15% respondentów obawia się opłat oraz ukrytych kosztów.
- Jak pokazują rezultaty naszego badania, 22% właścicieli sklepów ocenia swoją obecną sytuację na rynku zdecydowanie gorzej niż w zeszłym roku. Wiemy także, że wielu z nich, myślących o przystąpieniu do sieci franczyzowej obawia się ukrytych kosztów oraz utraty niezależności. Odpowiedzią na ich potrzeby jest więc ODIDO – za dołączenie do sieci nie są pobierane żadne opłaty, oferujemy też specjalne upusty na zakupy w halach MAKRO. Wszystkie te działania zostały wprowadzone po to, żeby wspierać detalistów w poprawieniu sytuacji ich na rynku, a nie ograniczać – powiedział Uwe Hoelzer, Prezes MAKRO Cash & Carry.
Z kolei prawie jedna czwarta badanych (24%) za pozytywny aspekt sieci franczyzowych uważa możliwość zakupu towarów po niższych cenach. 22% docenia jednolite oznakowanie sklepów, a dla 18% jest ważna pomoc w prowadzeniu działalności.
Telefoniczne badanie MAKRO Cash & Carry zostało przeprowadzone w dniach 29.03 -15.04.2011r; wzięło w nim udział 316 przedstawicieli sektora handlu detalicznego.