Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
7 października 2010, 07:31

Ponad 4 tysiące sklepów przyłączyło się do akcji „Tu mieszkam, tu kupuję”

Od sierpnia br. w ramach akcji społecznej zainicjowanej przez MAKRO wydawane są pakiety materiałów promocyjnych do wykorzystania w placówkach handlowych. Dotychczas plakaty i tabliczki informujące o programie wspierającym lokalny handel pojawiły się w 4190 sklepach w całej Polsce.

Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu (poprzez zakładkę „Weź udział w akcji” na www.tumieszkamtukupuje.pl), otrzymują pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte” do umieszczenia na drzwiach sklepu, a także ulotkę informującą o założeniach programu "Tu mieszkam, tu kupuję".

W ten sposób MAKRO Cash & Carry chce zwrócić uwagę społeczeństwa na zalety niewielkich, osiedlowych sklepów i zachęcić Polaków do regularnych zakupów w takich placówkach.

image mini

Takie programy są potrzebne, by przyciągnąć ludzi do mniejszych, lokalnych sklepów, pokazać ich mocne strony. W osiedlowym sklepie każdy klient jest ważny, ekspedientki znają mieszkańców, od razu wiedzą, co podać – mówi Piotr Liberkowski, właściciel sklepu ALF w Gdyni, który przyłączył się do akcji. Tu liczy się miła obsługa, budowanie relacji z klientami, ale także wygląd sklepu, ekspozycja – dodaje.

Z ideą programu „Tu mieszkam, tu kupuję” zgadza się także Elżbieta Suchocka prowadząca niezależny sklep w Gdańsku: Sklepy osiedlowe są ważne dla lokalnych społeczności, bo w nich na pierwszym miejscu stawiana jest obsługa klienta. Miły i kompetentny personel to w moim sklepie podstawa. Liczą się również jakość i cena.

Pomimo iż Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach „za rogiem”, ostatnie badania pokazują, że liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok.10%. Segment ten jest szczególnie ważny, zarówno dla polskiej gospodarki, jak i społeczeństwa. Generuje znaczącą liczbę miejsc pracy, szczególnie w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem. Jednocześnie, małe sklepy osiedlowe są ostoją normalnego, spokojnego stylu życia, miejscem integracji lokalnej społeczności, stanowią zdrową przeciwwagę dla szybkiego tempa życia, anonimowości i braku rzeczywistych kontaktów międzyludzkich.

Poprzez akcję „Tu mieszkam tu kupuję” MAKRO pragnie wesprzeć swoich profesjonalnych klientów starając się stworzyć na rynku jak najlepsze warunki dla funkcjonowania ich biznesu.

Akcję wspierają: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Slow Food Polska.

Więcej informacji o akcji na stronie www.tumieszkamtukupuje.pl.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska