Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
27 stycznia 2010, 08:31

„Idealny Biznes” z MAKRO Cash & Carry – nowy ogólnopolski projekt szkoleniowy dla mikro i małych przedsiębiorców

MAKRO wprowadziło cykl ogólnopolskich, bezpłatnych szkoleń skierowanych do właścicieli i pracowników sklepów spożywczych oraz lokali gastronomicznych. Szkolenia współfinansowane z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki odbędą się w większości województw w miastach, w których zlokalizowane są hale MAKRO.

Z analizy aktualnej sytuacji i potrzeb szkoleniowych mikro i małych przedsiębiorców przeprowadzonej przez MAKRO Cash & Carry wynika, że blisko 90% przedsiębiorców chciałoby poszerzyć wiedzę z zakresu prowadzenia biznesu. Ponad połowa z nich ma świadomość, iż nie wie wystarczająco dużo o zarządzaniu jakością, marketingu czy innowacyjnych rozwiązań biznesowych, których znajomość umożliwiłaby im w pełni skuteczne konkurowanie na rynku. Jednocześnie nie dysponują oni środkami finansowymi potrzebnymi do udziału w specjalistycznych szkoleniach.

W odpowiedzi na taką sytuację MAKRO Cash & Carry przygotowało cykl szkoleń, które ułatwią efektywne i sprawne wypełnianie wszystkich obowiązków związanych z prowadzonym biznesem. Dzięki pozyskaniu dofinansowania ze środków EFS, wszystkie szkolenia będą bezpłatne.

Głównym założeniem projektu przygotowanego przez MAKRO jest przeprowadzenie kompleksowych szkoleń, które umożliwią nabycie nie tylko wiedzy teoretycznej, lecz także pozwolą na wdrożenie praktycznych rozwiązań w prowadzonej działalności.

Przygotowano odrębne moduły szkoleniowe dla klientów z grupy HoReCa oraz z sektora handlu detalicznego. Tematy zostały dobrane w taki sposób, by zaspokoić najważniejsze potrzeby informacyjne i obszary zainteresowania potencjalnych uczestników. W sumie, w ramach projektu zostanie przeprowadzonych 428 szkoleń, w których weźmie udział 7674 osób.

Dla właścicieli kawiarni, restauracji i hoteli przewidziano w sumie dziesięć modułów szkoleniowych:

  • „Nowoczesne rozwiązania i techniki kulinarne w kuchni polskiej”,
  • „Nowoczesne rozwiązania i techniki kulinarne w kuchni światowej”,
  • „Zarządzanie personelem punktu gastronomicznego”,
  • „Zarządzanie kosztem sprzedaży w gastronomii”,
  • „Skuteczny marketing lokalu gastronomicznego”,
  • „Profesjonalna dekoracja i nakrywanie stołu”,
  • „Profesjonalny serwis kelnerski”,
  • „Pozyskiwanie funduszy unijnych dla wsparcia inwestycji w branży gastronomicznej”,
  • „Szkolenie dla baristów”,
  • „System HACCP dla gastronomii”.

Osoby zainteresowane poszerzeniem wiedzy z zakresu prowadzenia sklepu będą miały do wyboru jedenaście typów szkoleń:

  • „Otoczenie konkurencyjne i klientowskie sklepu”,
  • „Obsługa klienta”,
  • „Reklamacje i trudny klient”,
  • „Promocja i marketing”,
  • „Layout sklepu”,
  • „Asortyment w sklepie, polityka cen”,
  • „Wpływ na zachowanie przez Merchandising”,
  • „Ochrona sklepu”,
  • „Logistyka i magazynowanie”,
  • „BHP i pierwsza pomoc”,
  • „Coaching pracowników – jak być szefem”.

Zajęcia będą się odbywały w większych miastach w Polsce, w których znajdują się hale MAKRO Cash & Carry: Warszawie, Białymstoku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu, Trójmieście, Łodzi, Zabrzu, Katowicach, Lublinie, Wałbrzychu.

Aby wziąć udział w bezpłatnych warsztatach, wystarczy zgłosić chęć uczestniczenia konsultantowi MAKRO lub zarejestrować się na stronie www.szkolenia.makro.pl.

Na stronie dostępne są wszelkie szczegółowe informacje na temat projektu oraz formularze zgłoszeniowe, które powinny wypełnić osoby zainteresowane udziałem w szkoleniach. Informacji udzielają również konsultanci MAKRO.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska