Sieć hurtowni MAKRO Polska została głównym partnerem czwartej edycji Mistrzostw Burgerowych. Konkurs odbędzie się podczas Festiwalu Food Trucków Żarcie Na Kółkach w dniach 19-20 sierpnia na Błoniach PGE Narodowego w Warszawie. Wydarzenie będzie także okazją do promowania idei niemarnowania żywności w ramach akcji „Nie marnuję, pakuję” MAKRO.
Żarcie Na Kółkach to organizator największych imprez foodtruckowych w Polsce. 19 i 20 sierpnia na Błonia PGE Narodowego zjedzie ponad sto food trucków, które serwować będą dania kuchni z całego świata. Dwudziestka z nich, które serwują burgery, weźmie udział w 4. Mistrzostwach Burgerowych.
Partnerem głównym konkursu na najlepszego burgera festiwalu po raz trzeci zostało MAKRO Polska, które ufundowało nagrody dla zwycięzców. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma bon na zakupy w MAKRO na kwotę 2000 zł, drugiego miejsca – 1300 zł, a trzeciego – 800 zł. W jury konkursu zasiądzie 20 sędziów, w tym m.in. Michał Grzywacz i Cezary Powała, szefowie kuchni pokazowej w hali MAKRO nr 1 przy Al. Jerozolimskich 184 w Warszawie. Dodatkowo sieć hurtowni będzie dostarczać produkty dla food trucków biorących udział w festiwalu.
Żarcie Na Kółkach i Mistrzostwa Burgerowe to także okazja do promowania idei niemarnowania żywności. Rocznie w Europie wyrzuca się bowiem 100 mln ton jedzenia – najwięcej w gospodarstwach domowych i przetwórstwie, a następnie w gastronomii – co wpływa negatywnie na środowisko naturalne. W odpowiedzi na ten problem MAKRO Polska prowadzi program „Nie marnuję, pakuję”, skierowany do właścicieli lokali i punktów gastronomicznych oraz konsumentów. Misją akcji jest zachęcanie do pakowania oraz zabierania do domu niezjedzonej części zamówionego dania. MAKRO Polska będzie promować proekologiczne postawy także podczas festiwalu. W tym celu na food trucków i uczestników czekać będą m.in. przypinki, naklejki i broszury edukacyjne.