W pracy spędzamy większą część dnia, chcemy więc dobrze się w niej czuć. Rynek pracownika sprzyja poszukiwaniu firm, które oferują przyjazną atmosferę oraz możliwość stałego rozwoju i realizowania własnych ambicji. Kandydaci sprawdzają wcześniej informacje o potencjalnym pracodawcy, np. zasięgając opinii wśród znajomych. Dobra polityka personalna może być poświadczona odpowiednimi certyfikatami. Podczas rozmowy rekrutacyjnej warto zapytać o nie pracodawcę.
Stworzenie dobrej atmosfery w pracy jest kluczowe dla funkcjonowania przedsiębiorstwa. Właściwie opracowana polityka personalna firmy zawiera trzy ważne komponenty. Przede wszystkim pozwala na realizację indywidualnych ambicji pracowniczych, ponieważ mają one bezpośrednie przełożenie na rozwój przedsiębiorstwa. Istotne jest także umożliwienie pracownikom rozwoju. Ważne, by nie obciążać ich nadmiernie skomplikowanymi procedurami, ponieważ wówczas zatrudnieni koncentrują się na biurokracji, a nie na celach przedsiębiorstwa. „Zadowolona kadra to początek sukcesu firmy. Zaangażowany pracownik jest w stanie postawić klienta w centrum uwagi i przełożyć swoje zadowolenie na dobrą relację z nim” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl Dominik Branny, Dyrektor Pionu Handlowego w MAKRO Polska – firmie wyróżnionej certyfikatem Top Employer.
Kandydaci w pierwszej kolejności zasięgają opinii na temat wybranej firmy wśród znajomych. Najczęściej podpytują zatrudnionych tam kolegów i koleżanki, jakie standardy panują w danym miejscu pracy. Pomocne w zdobyciu informacji na temat pracodawcy są także portale społecznościowe oraz prasa branżowa. Taka weryfikacja ma dać odpowiedź czy firma w której mielibyśmy pracować jest rozwojowa i czy da nam komfort pracy, którego oczekujemy.
Podczas poszukiwania pracy warto zwrócić uwagę na to, czy firma posiada markę dobrego pracodawcy. Może świadczyć o tym np. certyfikat Top Employer, który uzyskują przedsiębiorstwa o najwyższych standardach pracy. "W MAKRO Polska weryfikacja polityki personalnej prowadzonej w firmie odbywała się w formie trzymiesięcznego audytu. Ma on na celu sprawdzenie, czy deklarowane przez pracodawcę praktyki są rzeczywiście częścią jego działalności. Jest to weryfikacja poziomu szkoleń, liczby uczestników, jak również audyt kultury organizacyjnej” – tłumaczy ekspert.