Sieć hurtowni MAKRO Polska wprowadziła trzy nowe produkty pod parasolem marki MAKRO Chef: maślaki, rydze i mieszankę grzybów leśnych. Produkty wpisują się w tradycyjną kuchnię polską, dlatego też posiadają sygnaturę programu Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest podnoszenie standardów kuchni polskiej.
Grzyby zajmują szczególne miejsce w polskiej tradycji. Dlatego sieć MAKRO Polska postanowiła poszerzyć portfolio marki MAKRO Chef o trzy nowe pozycje: maślaki w kostce, rydze całe oraz mieszankę grzybów leśnych w kostce. Produkty występują w opakowaniach 900 gram oraz są głęboko mrożone, a po obróbce termicznej – gotowe do spożycia.
Produkty te, jako pierwsze zostały wprowadzone z sygnaturą Polskich Skarbów Kulinarnych. Program ma na celu zwiększyć świadomość Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju oraz sprawić, by bardziej docenili oni kuchnię polską i dostrzegli, że rodzime dania również mogą być prestiżowe i pełne zaskakujących doznań smakowych. Projekt obejmuje m.in. materiały edukacyjne i warsztaty kulinarne, podczas których szefowie kuchni, kucharze i restauratorzy poszerzają swoją wiedzę, odkrywają historyczne receptury i uczą się je interpretować, by móc wprowadzić je do restauracyjnych kart i zaprezentować gościom.
Grzyby można przyrządzać na wiele różnych sposobów. W polskiej kuchni często wykorzystywane są jako składnik dania głównego, pierogów, zupy, sosu, bigosu czy nawet jajecznicy, mogą także stanowić element dekoracji czy dodatku, który nada wyrazistości potrawie. „Maślaki uznawane są za jedne z najsmaczniejszych grzybów, świetnie nadają się do smażenia, gotowania lub duszenia. Są bogate w białko oraz węglowodany i posiadają dużą wartość energetyczną” – mówi Paweł Serafin, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO. Natomiast rydze popularne są ze względu na swój wyjątkowy smak i aromat. Żeby w pełni rozkoszować się tym grzybem, wystarczy lekko poprószyć go solą i podsmażyć na maśle.
Linia MAKRO Chef obejmuje wysokiej jakości produkty i półprodukty spożywcze, w opakowaniach dostosowanych do potrzeb gastronomii, m.in.: ryże, kasze, cięte zioła, kiełki, sosy, miody, pomidory suszone. Wszystkie produkty powstają we współpracy z ekspertami i szefami kuchni oraz zostają poddane testom i ścisłej kontroli jakościowej tak, by jak najlepiej dopasować je do różnych potrzeb i typów biznesów gastronomicznych.