Pierwsze spotkanie z junior ambasadorami programu Szef dla Młodych Talentów odbyło się w marcu w kuchni pokazowej MAKRO w Warszawie. Pod okiem szefów kuchni Michała Grzywacza i Cezarego Powały troje młodych kucharzy przygotowało dania na bazie łososia wędzonego, cielęciny i mrożonych poziomek.
Grono junior ambasadorów Szefa dla Młodych Talentów zasilili najbardziej wyróżniający się uczestnicy tego programu. 19 marca br. odwiedzili oni kuchnię pokazową MAKRO, gdzie – po raz pierwszy w nowej roli – zmierzyli się z przygotowanymi dla nich kulinarnymi zadaniami. Każdy z trojga młodych kucharzy miał do przyrządzenia jedno, wylosowane przez siebie danie – przystawkę w postaci łososia wędzonego, danie główne z cielęciną lub deser na bazie mrożonych poziomek. W przygotowaniu potraw młodych adeptów sztuki kulinarnej wspierali Michał Grzywacz i Cezary Powała – szefowie kuchni pokazowej hali MAKRO nr 1 w Warszawie.
Wśród junior ambasadorów Szefa dla Młodych Talentów znaleźli się:
- Joanna Wieczorek z Warszawy – uczennica Zespołu Szkół Gastronomicznych im. prof. E. Pijanowskiego w Warszawie, która podczas wizyty w kuchni pokazowej MAKRO zaserwowała pana cottę z kaszy mannej z sosem poziomkowym, słoną kruszonką i miętą;
- Paweł Kosiorek z Łowicza – uczeń Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. W. S. Reymonta w Łowiczu, który przyrządził górkę jagnięcą z grillowaną kapustą pak choi, kolorową baby marchewką i ziemniakami gratin;
- Krystian Sak z Trębaczewa – uczeń Zespołu Szkół nr 1 w Wieluniu, który przygotował tatar z łososia z lekką sałatką z ogórka i grzanką.
W trakcie gotowania młodzi kucharze mieli do dyspozycji różnorodne produkty z asortymentu marek: MAKRO Chef, MAKRO Premium i MAKRO Professional. Po spotkaniu każdy z junior ambasadorów otrzymał spersonalizowaną bluzę kucharską. Wszyscy otrzymali również komplet pięciu luksusowych odmian soli MAKRO Premium.
Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”).