Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
15 października 2019, 16:12

Ruszyła kampania „Otwarte w niedziele”

Ruszyła kampania „Otwarte w niedziele”

11 października br. MAKRO Polska rozpoczęło kampanię „Otwarte w niedziele”, której celem jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego w Polsce. Jego przedstawiciele zapraszają do odwiedzania swoich restauracji i sklepów w każdą niedzielę, także wolną od handlu. Jako lokalne biznesy mogą w tym dniu oferować swoje usługi. Sieć hurtowni wspiera przedsiębiorców i reklamuje ich lokale, podkreślając, jak wielką pasję i wysiłek wkładają w prowadzenie własnych firm.

 

Sieć hurtowni MAKRO rozpoczęła kampanię specjalnie, tuż przed niedzielą niehandlową, zapraszając konsumentów z całej Polski do odwiedzenia lokalnych sklepików oraz restauracji, które mogą przyjmować gości i klientów właśnie w tym dniu. – Tą akcją chcemy wesprzeć naszych klientów. Doceniamy ich pasje oraz zaangażowanie w prowadzeniu biznesu i liczymy, że docenią to też konsumenci, chętnie odwiedzając ich lokale, które promujemy na stronie www.makro.pl – mówi Anna Heimberger, Dyrektor Działu Marketingu MAKRO Polska. – Kampanię zaprojektowaliśmy w ciekawy sposób, wykorzystując elementy real-time marketingu i dyskusyjny temat niedziel handlowych. W mediach społecznościowych kreacja zaczyna się od słów „MAKRO jest zamknięte w najbliższą niedzielę, ale zapraszamy do sklepów i restauracji naszych klientów” – dodaje.

 

Akcja jest wspierana przez kampanię medialną, w ramach której wykorzystywane są reklamy w dziennikach lokalnych, wieloformatowe siatki na budynkach MAKRO, billboardy oraz materiały POS. W internecie kampania będzie widoczna na portalach biznesowych i w mediach społecznościowych, takich jak: Facebook, Instagram oraz YouTube. Za kreację i przygotowanie kampanii odpowiada dział marketingu MAKRO Polska, a za zakup mediów – Metro Group Advertising.  

 

Polacy darzą niezależne biznesy wielką sympatią, co potwierdza raport przygotowany na zlecenie firmy METRO*. Według niego, gdyby liczba niezależnych biznesów zmalała, co drugiej osobie brakowałoby unikalnego asortymentu (50%) i tyle samo (51%) ankietowanych odczułoby brak jakości oferowanych produktów i usług. To oznacza, że aż połowa mieszkańców Polski ucierpiałaby z powodu  zniknięcia niezależnych przedsiębiorstw z rynku.

 

Lokalne firmy doceniane są również za działania zgodne z filozofią zrównoważonego biznesu (dla 45% ankietowanych jest to kluczowe kryterium oceny), wysoką jakość produktów (60%) i dobrą obsługę (52%). W sumie 42% osób stwierdziło, że wolą zaopatrywać się w sklepach „za rogiem” niż w przedsiębiorstwach sieciowych. To oznacza, że prawie co drugi Polak preferuje małe biznesy lokalne.

 

Ta tendencja jest jeszcze bardziej znacząca w przypadku innych gałęzi usług. Ponad 3/4 ankietowanych klientów (76%) stwierdziło, że preferują małe, niezależne zakłady fryzjerskie od sieciowych. Popularne są także mniejsze restauracje, kawiarnie i bary szybkiej obsługi (54%) oraz kwiaciarnie (68%).

 

Małe i średnie firmy stanowią też niezwykle cenną i nieodłączną część lokalnych społeczności. Lokalna restauracja na przykład stanowi ulubione miejsce na rodzinne uroczystości, a w osiedlowym sklepie można nie tylko zrobić zakupy, ale i poszukać porady. Za to właśnie Polacy doceniają takie miejsca. Podczas  trwania kampanii „Otwarte w  niedziele” będą mogli więc poznawać nowe, ulubione miejsca i spędzać w nich miło czas.

 

Więcej szczegółów o akcji i listę przedsiębiorstw otwartych w niedziele znaleźć można na stronie www.makro.pl.

 

*Raport przygotowano na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego w październiku 2019 r. przez APCO Insight, grupę badawczą APCO Worldwide, metodą CAWI (bezpośredni wywiad prowadzony drogą internetową wspomagany komputerowo) na próbie 1000 panelistów - konsumentów, w tym 150 przedsiębiorców.

Kontakt dla mediów

Michał Skup
Michał Skup
Dyrektor ds. Prawnych i Regulacyjnych
MAKRO Polska