Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
19 listopada 2019, 11:11

MAKRO Polska nagrodziło najlepszy młody duet kulinarny w Polsce

MAKRO Polska nagrodziło najlepszy młody duet kulinarny w Polsce

Znamy zwycięzców konkursu pierwszego Testu Kulinarnego, organizowanego w ramach programu Szef dla Młodych Talentów przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Do kulinarnych zmagań w krakowskiej Akademii Inspiracji stanęło 17 dwuosobowych zespołów z całego kraju. Najlepszym okazał się duet z Zespołu Szkół Gastronomicznych w Łodzi. Zdaniem jury na podium zasłużyły także zespoły z Tarnowa i Wrocławia. Konkurs był jednym z wydarzeń towarzyszących projektowi Europejska Stolica Kultury Gastronomicznej Kraków 2019.

 

W dniach 14-15 listopada uczniowie szkół gastronomicznych z całego kraju zebrali się w Akademii Inspiracji MAKRO w Krakowie, by spróbować swoich sił w Teście Kulinarnym – wyjątkowym i pierwszym tego rodzaju konkursie, organizowanym przez sieć hurtowni MAKRO. Na młodych adeptów gastronomii czekał kulinarny tor przeszkód w formie edukacyjnej ścieżki wyzwań, sprawdzającej wiedzę teoretyczną i praktyczną. Aby uzyskać status mistrza, drużyny musiały przejść przez szereg zadań, m.in. sprawdzających znajomość technik pracy z czekoladą, metod obróbki drobiu, porcjowania i filetowania ryby czy sposobów przechowywania mrożonych warzyw i owoców.

 

– Z myślą o młodych adeptach sztuki kulinarnej prowadzimy cykliczne spotkania z cyklu Szef dla Młodych Talentów. Dajemy uczniom możliwość nauki pod okiem czołowych szefów kuchni. Podczas szkoleń mogą oni rozwijać swoje kompetencje oraz wiedzę asortymentową. Dzisiaj natomiast sprawdzają swoje umiejętności w pierwszym tego typu konkursie kulinarnym w Polsce w formie ścieżki wyzwań – mówi Magdalena Figurna, rzecznik prasowy MAKRO Polska.

 

Uczestnikom czujnie przypatrywali się jurorzy, którzy oceniali zawodników zarówno pod kątem posiadanej wiedzy, jak i higieny pracy, zużycia produktów i prawidłowych zastosowań technik kulinarnych. Sumując punkty, udało się wyłonić najlepszy kulinarny duet. Na podium stanęły:

– 1 miejsce: Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi,

– 2 miejsce: Zespół Szkół Ekonomiczno-Gastronomicznych w Tarnowie,

– 3 miejsce: Zespół Szkół Gastronomicznych we Wrocławiu.


Zwycięskie drużyny otrzymały nagrodę główną w postaci bonów na zakupy w halach MAKRO. Do uczennic ze Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego nr 2 w Szczecinie trafiło wyróżnienie Urzędu Miasta Krakowa, pod auspicjami którego organizowany był konkurs. Uczniowie reprezentujący Zespół Szkół nr 1 w Bratoszewicach wygrali natomiast szkolenie w warszawskim Studiu Kuchennym, które poprowadzą szefowie kuchni – Michał Grzywacz i Cezary Powała. Na wszystkich uczestników konkursu czekały upominki przygotowane przez partnerów wydarzenia.

 

W pierwszym dniu wydarzenia uczniowie szkół gastronomicznych zostali zaproszeni do kulinarnego celebrowania Tygodnia Kuchni Polskiej, w ramach którego w dniach 11-17 listopada wyselekcjonowane restauracje wprowadziły specjalne dania w barwach narodowych. Odwiedzili oni bowiem restauracje biorące udział w krakowskim szlaku kulinarnym oraz spróbowali tradycyjnych polskich biało-czerwonych dań.

 

Wydarzeniu towarzyszyła premiera „Elementarza Młodego Kucharza” – publikacji skierowanej do uczniów szkół gastronomicznych. Książka ta stanowi kompendium wiedzy o kuchni polskiej, a także zbiór przepisów historycznych i ich nowoczesnych interpretacji. Zawiera 21 przepisów wspieranych przez porady, wskazówki i inspiracje od szefów kuchni.

 

Partnerami Testu Kulinarnego byli: Drosed, Barry Callebaut Polska, Oerlemans Foods Polska, Unilever Food Solutions, Mlekovita, ChemaN, hotel Metropolo by Golden Tulip. Partnerami medialnymi były magazyny „Szef Kuchni”, „Restauracja”, „Food Service” oraz portal „Ouichef.pl”.

 

Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie dla młodych kucharzy możliwości nauki od wiodących szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne.

Załączniki

DSC_0164.jpg
DSC_0164.jpg
DSC_0164.jpg
rozmiar: 304.2 kB
typ: .jpg
DSC_0149.jpg
DSC_0149.jpg
DSC_0149.jpg
rozmiar: 243.3 kB
typ: .jpg
DSC_0142.jpg
DSC_0142.jpg
DSC_0142.jpg
rozmiar: 256.1 kB
typ: .jpg
DSC_0172.jpg
DSC_0172.jpg
DSC_0172.jpg
rozmiar: 231.8 kB
typ: .jpg
DSC_0206.jpg
DSC_0206.jpg
DSC_0206.jpg
rozmiar: 250.6 kB
typ: .jpg
DSC_0226.jpg
DSC_0226.jpg
DSC_0226.jpg
rozmiar: 255.9 kB
typ: .jpg
DSC_9600.jpg
DSC_9600.jpg
DSC_9600.jpg
rozmiar: 289.8 kB
typ: .jpg
DSC_9690.jpg
DSC_9690.jpg
DSC_9690.jpg
rozmiar: 266.3 kB
typ: .jpg
DSC_9770.jpg
DSC_9770.jpg
DSC_9770.jpg
rozmiar: 244.1 kB
typ: .jpg
DSC_9772.jpg
DSC_9772.jpg
DSC_9772.jpg
rozmiar: 261.7 kB
typ: .jpg
DSC_9625.jpg
DSC_9625.jpg
DSC_9625.jpg
rozmiar: 248.3 kB
typ: .jpg
DSC_9635.jpg
DSC_9635.jpg
DSC_9635.jpg
rozmiar: 247.5 kB
typ: .jpg
DSC_9756.jpg
DSC_9756.jpg
DSC_9756.jpg
rozmiar: 228.1 kB
typ: .jpg
DSC_9914.jpg
DSC_9914.jpg
DSC_9914.jpg
rozmiar: 263.5 kB
typ: .jpg
DSC_9612.jpg
DSC_9612.jpg
DSC_9612.jpg
rozmiar: 283.3 kB
typ: .jpg
DSC_9585.jpg
DSC_9585.jpg
DSC_9585.jpg
rozmiar: 281.2 kB
typ: .jpg
DSC_9984.jpg
DSC_9984.jpg
DSC_9984.jpg
rozmiar: 296.3 kB
typ: .jpg
DSC_9628.jpg
DSC_9628.jpg
DSC_9628.jpg
rozmiar: 243.6 kB
typ: .jpg
DSC_9621.jpg
DSC_9621.jpg
DSC_9621.jpg
rozmiar: 246.9 kB
typ: .jpg

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska