Stworzona przez MAKRO Polska sieć franczyzowa ODIDO zrzesza pod swoim szyldem blisko 2530 sklepów w całej Polsce. Alkostrefa, kącik kawowy czy strefa bistro „Chwytaj w biegu” – to tylko kilka rozwiązań, przygotowanych przez sieć hurtowni w oparciu o potrzeby sklepów spożywczych różnej wielkości.
W Polsce istnieje blisko 2530 sklepów działających pod marką ODIDO. W 2019 roku sieć stworzona przez MAKRO Polska powiększyła się o 267 placówek. – W przyszłym roku MAKRO nadal będzie koncentrować się na rozwoju organicznym, planując przyłączyć do sieci co najmniej 200 kolejnych sklepów. Jednocześnie będzie pracować nad wsparciem Franczyzobiorców i poprawą jakości pracy sklepów działających pod szyldem ODIDO – mówi Anna Kieljan, Manager ds. Ekspansji i Operacji ODIDO.
Sieć hurtowni prowadzi cykl spotkań z Franczyzobiorcami „Super Sklep”. Właściciele sklepów ODIDO mają możliwość uczestniczyć w szkoleniach branżowych oraz warsztatach z ekspertami z różnych dziedzin. Edukacyjne spotkania stanowią okazję do poszerzenia kompetencji biznesowych oraz integrowania sektora handlu tradycyjnego. – W ten sposób tworzy się silna społeczność franczyzowa ODIDO. Mając regularny kontakt z partnerami, łatwiej nam wsłuchiwać się w ich potrzeby i wspierać w konkurowaniu z placówkami wielkopowierzchniowymi i dyskontami – wyjaśnia Anna Kieljan.
Z myślą o właścicielach sklepów spożywczych, MAKRO Polska oferuje rozwiązania dopasowane do różnej wielkości placówek, uwzględniając także ich specyfikę sprzedaży. Prowadzone przez sieć hurtowni projekty oparte są o aktualne trendy. Najbardziej zaawansowanym projektem jest Alkostrefa – Wino, na który składa się asortyment i wyposażenie indywidualnie dobrane przez specjalistów. Skrojona pod zapotrzebowania klientów z sektora handlu tradycyjnego, oferta dostosowana jest do trendów panujących na rynku alkoholi. O sukcesie tego rozwiązania świadczą liczby – blisko 2,7 tys. placówek posiadających Alkostrefę, z czego ponad 1,1 tys. to sklepy ODIDO.
MAKRO Polska posiada rozwiązania zgodne z wszechobecnym trendem convenience. Jednym z nich jest kącik kawowy, zawierający produkty marki własnej Rioba. – To rozwiązanie sprawdzi się w lokalizacjach, które gwarantują duży przepływ konsumentów. Klientom, którzy zdecydują się z niego skorzystać, proponujemy ekspres i ergonomiczny regał, pakiet startowy produktów, rabat na artykuły do konceptu Rioba i pełne wsparcie marketingowe – zapowiada Anna Kieljan.
Sieć hurtowni również daje właścicielom możliwość do korzystania z projektu, jakim jest kącik bistro. Stanowi on propozycję dla sklepów, które chcą rozszerzyć asortyment o ciepłe przekąski. W tym celu MAKRO Polska dostarcza całościowe i dostosowane do ich potrzeb wyposażenie. Projekt został przygotowany z myślą o lokalizacjach miejskich oraz placówkach położonych przy trasach przejazdowych. Jedną z najnowszych propozycji skierowanych do sklepów, jest kącik Chwytaj w biegu – Food to go. Składają się na niego kanapki, sałatki, zestawy obiadowe, sushi czy świeże soki. Oprócz niezbędnego asortymentu oferuje chłodziarkę do ekspozycji produktów oraz pełne wsparcie marketingowe.