Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
10 listopada 2020, 12:37

Społeczność pracowników MAKRO wobec pandemii

Pracownicy MAKRO w czasie zwiększonych wyzwań dla handlu, spowodowanych sytuacją epidemiczną i ograniczeniami w działaniu gospodarki, codziennie stawiają czoła nowym, bezprecedensowym wyzwaniom. Sieć – jako odpowiedzialny pracodawca – stara się wspierać ich w tym wyjątkowo trudnym czasie.

 

Kilka miesięcy temu świat „stanął na głowie”, a raczej zatrzymał się w miejscu. Wybuch i rozwój pandemii wirusa COVID-19 oznaczał zmianę wielu codziennych nawyków, także tych związanych z zakupami. Wiele podmiotów gospodarczych musiało niemal z dnia na dzień zmienić formułę działania, poszukiwać nowych rynków zbytu, dopasować się do zmieniających się okoliczności biznesowych.

 

W okresie pandemii sieci handlowe stały się dla wielu Polaków bardzo ważnymi punktami, pozwalającymi na szybkie i sprawne zrobienie niezbędnych zakupów, a także jednym z kół zamachowych polskiej gospodarki, nieprzerwanie działających nawet w okresie lockdownu. Tak właśnie było w przypadku hal sieci hurtowej MAKRO Polska w całym kraju.

 

– Sprawne działanie sieci MAKRO nie byłoby możliwe bez naszego największego kapitału – pracowników, w szczególności tych, którzy pracują w halach – mówi Katarzyna Kosel, Członek Zarządu i Dyrektor Pionu Personalnego MAKRO Polska. – To właśnie dzięki ich poświęceniu utrzymaliśmy wysoką jakość obsługi naszych klientów oraz ciągłość procesu sprzedaży – dodaje.

 

Jako odpowiedzialny pracodawca sieć wprowadziła w trybie pilnym od samego początku pandemii podwyższony standard bezpieczeństwa i zintensyfikowała komunikację obowiązujących zasad w celu utrzymania jak najwyższych norm. MAKRO zdecydowało się także na uruchomienie programu wsparcia psychologicznego dla wszystkich pracowników w  formie indywidualnych, anonimowych konsultacji telefonicznych. W efekcie ponad 2400  pracowników wypowiedziało się pozytywnie nt. poczucia bezpieczeństwa, doceniając zarówno wsparcie uzyskiwane ze strony bezpośrednich przełożonych, jak i sposób pomocy uruchomionej przez Spółkę dla klientów.

 

Po wybuchu pandemii w bardzo krótkim czasie MAKRO wdrożyło też szkolenia online dla swoich pracowników. 34 programy stacjonarne zostały przeniesione do kanałów internetowych, wśród nich znalazło się 7 nowych. Skorzystało z nich prawie 2000 pracowników, którzy odbyli w sumie blisko 6700 godzin szkoleń online. Co ciekawe, siły sprzedaży dedykowane klientom z branży HoReCa przeszkolono z ważnych aspektów bezpieczeństwa żywności oraz higieny pracy w gastronomii, które stały się kluczowe z punktu widzenie klientów z sektora gastronomicznego w dobie pandemii. W szkoleniach tych udział wzięło blisko 350 osób, które odbyły w sumie 700 godzin szkoleniowych.

 

W uznaniu dla swoich pracowników, MAKRO już od wiosny realizuje też program benefitów finansowych. W kwietniu  blisko 3000 pracowników operacyjnych otrzymało nagrodę w wysokości 500 zł. Taki sam bonus został przyznany jesienią blisko 3500 osobom, a dodatkowo z okazji Dnia Własnego Biznesu (13 października) wszyscy zatrudnieni w sieci MAKRO otrzymali bon o wartości 80 PLN do wykorzystania w restauracjach biorących udział w tej akcji, mającej na celu docenienie trudu przedsiębiorców z sektora małych i średnich przedsiębiorstw.

 

– Prowadzimy konsekwentną politykę wspierania i motywowania pracowników tak, by wszyscy pracowali na wspólny sukces – podkreśla Katarzyna Kosel. – Tym bardziej więc w czasie tak trudnym dla tysięcy małych i dużych firm,  dla naszych rodzin i dla nas samych pragniemy ją kontynuować, w szczególności wyróżniając te osoby, które w czasie pandemii są na „pierwszej linii frontu” i najbliżej naszych klientów.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska