Rozpoczęta na wiosnę br. przez MAKRO Polska akcja edukacyjna wspierania branży, rozwinęła się do dziś w kompleksowy portal wiedzy. Poprzez „Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO już od pół roku dzieli się z restauratorami i szefami kuchni przydatną wiedzą.
– Od początku wiosennego lockdownu jednym z najważniejszych kierunków działań MAKRO było wsparcie klientów z sektora gastronomii. Skala wyzwań postawiona przed nimi była przecież ogromna – mówi Katarzyna Wąsowicz, TGM HoReCa. – Aby na nie odpowiedzieć i wesprzeć rynek, opracowaliśmy internetowy „Niezbędnik dla gastronomii” z poradami z zakresu BHP, wymogów sanitarnych, prowadzenia biznesu online czy nowych pomysłów na menu dostosowane do konieczności dostaw. Dziś, po pół roku od wdrożenia tego narzędzia, „Niezbędnik” stał się prawdziwym kompendium wiedzy i forum wymiany doświadczeń, szczególnie teraz, kiedy wszyscy musimy być razem dla gastronomii.
Treści podzielono na kilka bloków tematycznych. W części „Ważne porady” swoimi spostrzeżeniami dzielą się m.in.: Adam Chrząstowski, prezydent Bocuse d’Or Poland, Robert Piasecki i Wojciech Urbański, laureaci międzynarodowych konkursów barmańskich, Szymon Gatlik (Kraków Food&Travel), przewodnik kulinarny i winiarski czy Leszek Szczepaniak, warszawski restaurator. Nie zabrakło także influencerów, cykl ich artykułów zainicjowała autorka krakowskiego bloga „Karta czy gotówka”.
Narzędziem łączącym klientów i restauracje jest interaktywna mapa lokali oferujących posiłki na wynos i w dostawie. To jedno z nielicznych tego typu narzędzi obejmujących całą Polskę – łącznie na mapie można znaleźć już ponad 1300 restauracji ze wszystkich regionów kraju. MAKRO prowadzi stałą akcję promocji mapy wśród swoich klientów i w mediach społecznościowych, a listę lokali można znaleźć pod adresem: https://www.makro.pl/zamawiaj-z-dostawa.
Stale rozbudowywany jest zestaw narzędzi, które pomogą gastronomii nie tylko przetrwać najtrudniejsze chwile, ale także opracować bardziej elastyczny model biznesowy, odporny na negatywne zmiany i kryzysy. Jego sercem jest oferta instrumentów online, przygotowanych zarówno przez MAKRO, jak i partnerów zewnętrznych. Można zatem skorzystać z aplikacji dla gastronomii DISH (jej testowanie dla klientów MAKRO jest bezpłatne aż do 31.01.2021), zorganizować dostawy z aplikacją STAVA, albo obliczyć food cost przy pomocy bezpłatnego narzędzia Menu Kit. Do dyspozycji restauratorów są też doradcy MAKRO do spraw optymalizacji gastronomicznego biznesu (Advisory Team) oraz zastosowania narzędzi cyfrowych w restauracji (Digital Team).
W czasach kryzysu kreatywność ważna jest nie tylko w gastro biznesie, ale także w kuchni, dlatego w dziale „Porady Szefów Kuchni” trenerzy z Akademii Inspiracji MAKRO pokazują, jak dostosować menu do oferty na wynos, przygotować menu abonamentowe lub ofertę dla klientów w stylu „do it yourself”.
Ważną częścią „Niezbędnika” są porady prawne przygotowane przez kancelarię Merski Radcy Prawni i Adwokaci z Warszawy oraz informacje o aktualnych wymogach i obostrzeniach sanitarnych i higienicznych dla sektora gastronomii. Są też gotowe materiały do pobrania przez restauratorów do wykorzystania w mediach społecznościowych.
- „Niezbędnik dla gastronomii” przygotowany przez MAKRO Polska to przede wszystkim rozwiązanie kompleksowe – mówi Agnieszka Huszczyńska, prezeska zarządu Evential i organizatorka Kongresu Szefów Kuchni. – Jako osoba na co dzień współpracująca z wieloma osobami z sektora HoReCa doceniam to, że w przygotowanym przez MAKRO portalu każdy znajdzie coś dla siebie: restaurator – porady, jak zoptymalizować działanie swojego biznesu, manager lokalu - jak zwiększyć liczbę zamówień i skutecznie wykorzystać narzędzia online, szef kuchni - jak „skroić” menu przygotowane do potrzeb klientów mogących korzystać wyłącznie z opcji na wynos i w dostawie. „Niezbędnik” to istotna pomoc dla tych wszystkich, którzy walczą o swoje lokale i – jakże często – o swoje marzenia.
„Niezbędnik dla gastronomii” MAKRO dostępny jest pod adresem: https://makro-dla-gastronomii.pl/niezbednik-kryzysowy-dla-gastronomii. W mediach społecznościowych treści związane ze wspieraniem gastronomii są natomiast oznaczane przez MAKRO Polska hasztagami:
#wspieramgastro #zamawiamnawynos #dajswojejkuchniodpocząć #ratujęgastro