Sieć hurtowni MAKRO Polska została sponsorem strategicznym szesnastej edycji konkursu Włoskiej Sztuki Kulinarnej Arte Culinaria Italiana. W jury oceniającym uczestników zasiedli Rafał Zaręba i Michał Węcławek, Szefowie Kuchni Akademii Inspiracji MAKRO oraz Cezary Powała, Szef Kuchni Studia Kuchennego MAKRO.
Arte Culinaria Italiana jest jednym z prestiżowych konkursów kulinarnych w Polsce. Uczestniczą w nim kucharze z najlepszych, najbardziej uznanych restauracji i hoteli. Tegoroczna edycja odbyła się 11 marca w Green Mountain Hotel w Karpaczu, gdzie do rywalizacji stanęło 12 dwuosobowych zespołów, reprezentujących uznane marki w branży kulinarnej. MAKRO Polska była sponsorem strategicznym tego wydarzenia.
Startujący kucharze do oceny jury przygotowali dwa dania konkursowe. Pierwsze z wykorzystaniem makaronu lub ravioli, drugie danie mięsne z obowiązkowym użyciem rostbefu. W gronie jurorów degustacyjnych zasiadł m.in. Rafał Zaręba, Executive Chef z Akademii Inspiracji MAKRO, w jury technicznym pojawił się Cezary Powała, Szef Kuchni Studnia Kuchennego w Warszawie, a przewodniczącym jurorów VIP był Michał Węcławek, Szef Kuchni Akademii Inspiracji MAKRO.
Arte Culinaria Italiana to konkurs odbywający się od 2001 roku. Jego pomysłodawcą jest Giancarlo Russo, znany szef kuchni, restaurator i autorytet z zakresu kuchni włoskiej w Polsce. Podczas wydarzenia spotkają się największe autorytety kulinarne w Polsce, młodzi adepci sztuki kulinarnej, znane gwiazdy telewizyjne oraz pasjonaci kuchni włoskiej. Do konkursu dla profesjonalistów zgłosiło się 18 zespołów, spośród których jury selekcyjne wyłoniło 12 ekip. W trakcie wydarzenia odbył się także konkurs dla gwiazd – znanych postaci telewizyjnych. Zmierzyły się one z przygotowaniem jednego autorskiego dania. Wyniki konkursu dostępne są na stronie www.facebook.com/arteculinariaitalianapl