Sieć hurtowni MAKRO Polska została sponsorem strategicznym siedemnastej edycji konkursu Włoskiej Sztuki Kulinarnej Arte Culinaria Italiana. W jury oceniającym uczestników zasiadł między innymi Jakub Kowalczyk, szef kuchni Akademii Inspiracji w Krakowie.
Arte Culinaria Italiana jest jednym z prestiżowych konkursów kulinarnych w Polsce. Uczestniczą w nim kucharze z najlepszych, najbardziej znanych restauracji i hoteli. Tegoroczna edycja odbyła się 16 marca w Hotelu Robert’s Port Lake Resort & SPA **** W Mikołajkach. Do rywalizacji stanęło 12 spośród 16 dwunastoosobowych zespołów z całej Polski, reprezentujących uznane marki w branży kulinarnej. MAKRO Polska była sponsorem strategicznym tego wydarzenia.
Startujący kucharze do oceny jury przygotowali dwa dania konkursowe. Pierwsze z wykorzystaniem makaronu oraz łososia i drugą potrawę mięsną z obowiązkowym użyciem rolady wołowej oraz jednego z produktów: zielonego pieprzu marynowanego bądź passaty. W gronie jurorów profesjonalnych, degustacyjnych zasiadł między innymi Jakub Kowalczyk, szef kuchni Akademii Inspiracji w Krakowie.
Podczas wydarzenia odbył się również konkurs kulinarny dla gwiazd. Ich zadaniem było przygotowanie dwóch dań: makaronu z łososiem oraz rolady wołowej z użyciem: sera Grana Padano i/lub śmietany 36% oraz innego dowolnego produktu przygotowanego przez organizatora.
Arte Culinaria Italiana to konkurs odbywający się od 2001 roku. Jego pomysłodawcą jest Giancarlo Russo, znany szef kuchni, restaurator i autorytet z zakresu kuchni włoskiej w Polsce. Podczas wydarzenia spotkają się największe autorytety kulinarne w Polsce, młodzi adepci sztuki kulinarnej, znane gwiazdy telewizyjne oraz pasjonaci kuchni włoskiej. Do konkursu dla profesjonalistów zgłosiło się 16 zespołów, spośród których jury selekcyjne wyłoniło 12 ekip. W trakcie wydarzenia odbył się także konkurs dla gwiazd – znanych postaci telewizyjnych. Zmierzyły się one z przygotowaniem jednego autorskiego dania. Wyniki konkursu dostępne są na stronie www.facebook.com/arteculinariaitalianapl