Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
8 maja 2024, 11:41

MAKRO Polska uruchamia nową aplikację do zamawiania dla gastronomii

MAKRO Polska uruchamia nową aplikację do zamawiania dla gastronomii

Makro Companion to najnowsza aplikacja mobilna Grupy METRO dedykowana branży HoReCa. Jej głównym celem jest ułatwienie i przyspieszenie procesu zamawiania produktów. Aplikacja jest dostępna w 14 krajach, a od początku kwietnia mogą z niej korzystać także klienci MAKRO w Polsce.

 

Popularność aplikacji mobilnych wśród konsumentów ciągle wzrasta. Według danych Market Hub w 2023 roku wartość przychodów z tego rynku wyniosła blisko 753,37 mln dolarów. Przewiduje się, że w 2026 roku handel internetowy będzie stanowił około 20% sprzedaży detalicznej w Polsce. Rosnąca popularność zakupów online dotyczy również klientów profesjonalnych, dla których szczególnie ważna jest możliwość śledzenia terminu dostawy w czasie rzeczywistym. Dzięki temu, są w stanie tak planować zakupy, żeby zminimalizować zjawisko marnowania żywności, a tym samym strat finansowych.

 

W odpowiedzi na rosnące znaczenie aplikacji mobilnych oraz potrzeby klientów z branży HoReCa, sieć hurtowni MAKRO Polska uruchomiła aplikację Makro Companion. Aplikacja umożliwia m.in. zamówienie zakupów z dostawą w dowolnym miejscu i czasie, monitorowanie statusu zamówienia, wyszukiwanie produktów, tworzenie list zakupowych czy zarządzanie kartami klienta MAKRO. Hasłem przewodnim kampanii promującej aplikację jest „Makro w Twojej kieszeni”, które ma podkreślać wygodę, jaką oferuje Makro Companion.

 

– W sektorze gastronomicznym planowanie zakupów oraz punktualność dostaw są kluczowe - mówi Małgorzata Bierka, Kierownik ds. Kampanii i Automatyzacji Marketingu w MAKRO Polska. – Wprowadzając aplikację Makro Companion, idziemy krok dalej – udostępniamy naszym klientom bardzo intuicyjne narzędzie, które pozwala na uzupełnienie zapasów w kuchni za pomocą kilku kliknięć – dodaje.

 

Równolegle do Makro Companion, nadal będzie funkcjonowała aplikacja MAKRO, skierowana do osób kupujących w kanale cash&carry oraz korzystających z programów lojalnościowych sieci. MAKRO Polska planuje rozwijać obie aplikacje i dynamicznie dopasowywać je do potrzeb klientów.

 

Aplikacja Makro Companion jest dostępna w systemach iOS oraz Android.

 

 

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska