Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
27 czerwca 2024, 09:59

Kultura jakości i bezpieczeństwa żywności w MAKRO Polska

Kultura jakości i bezpieczeństwa żywności w MAKRO Polska

Filarem zarządczym Strategii ESG MAKRO Polska jest kultura jakości. Sieć hurtowni dba o bezpieczeństwo żywności poprzez między innymi budowanie świadomości wśród pracowników w całej organizacji oraz współdziałanie i partnerstwo z dostawcami.

 

Zapewnienie najwyższej jakości oraz bezpieczeństwa żywności to kluczowy aspekt działalności MAKRO. Sieć wdrożyła w każdej hali w Polsce certyfikowany system zarządzania bezpieczeństwem żywności, zgodny z wymaganiami normy IS0 22000, a na platformach logistycznych posiada proces kontroli jakości asortymentu.  

 

MAKRO oferuje także ponad 2000 produktów marki własnej. Są to zarówno towary żywnościowe, biurowe jak i profesjonalny sprzęt dla branży HoReCa. Proces wprowadzania ich na rynek składa się z siedmiu etapów. Jednym z pierwszych jest benchmark.

 

– Benchmark pozwala określić, czy oferowany produkt ma odpowiednią, zdefiniowaną mierzalnymi parametrami jakość względem asortymentu uznanego za najlepszy na rynku – mówi Michał Węcławek, szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. – Aby spełnić oczekiwania klientów, asortyment powinien wyróżniać się nie tylko wysoką jakością, ale także powtarzalnością smaku. Jest to kluczowe szczególnie w przypadku branży HoReCa – dodaje.

 

Następnie odbywa się ocena sensoryczna i kwalifikacja dostawców, kreowanie opakowania, praca nad etykietą, tworzenie specyfikacji jakościowej oraz weryfikacja próbki pierwszej partii. Należy dodatkowo podkreślić, że wszystkie produkty podlegają regularnym analizom prowadzonym przez niezależne, akredytowane jednostki.

 

MAKRO współpracuje jedynie z dostawcami posiadającymi certyfikat potwierdzający wprowadzenie jednego z systemów zarządzania jakością uznawanego przez organizację GFSI. W przypadku braku wymaganego dokumentu firma musi pozytywnie przejść audyt MAS (specjalny audyt MAKRO zgodny z zakresem prowadzonej działalności). 

 

Sieć podejmuje również działania mające na celu minimalizowanie marnowania żywności. Grupa METRO wprowadziła strategię -50% food waste, za pomocą której do 2030 roku o połowę zmniejszy ilość marnowanej żywności w halach i magazynach. Składa się ona z pięciu filarów: zaangażowanie dostawców, raportowanie poziomu marnowania żywności, technologiczne rozwiązania w zakresie marnowania żywności, zaangażowanie klientów, partnerów, interesariuszy oraz branży. Warto podkreślić, że już od 2014 roku MAKRO jest jednym z największych dostawców żywności dla Federacji Polskich Banków Żywności. Współpraca ta zaowocowała przekazaniem ponad 22 185 ton o łącznej wartości przekraczającej 231 mln złotych, z której przygotowano ponad 55 milionów posiłków. Przeciwdziałanie zjawisku marnowania żywności odbywa się również poprzez monitorowanie zapasów magazynowych, obniżanie cen produktów z krótkim terminem przydatności do spożycia lub krótką datą minimalnej trwałości, optymalizację zamówienia względem aktualnego poziomu sprzedaży, kontroli jakości asortymentu. Działania te zostały docenione i sieć otrzymała Nagrodę im. Jacka Kuronia w kategorii Darczyńca Ogólnopolski w 2019 roku za przekazywanie żywności, Kod Innowacji Nagroda specjalna w 2021 roku za digitalizację procesu rozliczeń z Bankami Żywności oraz Nagrodę Partnera na każdy czas w 2023 roku za zaangażowanie we wspieranie żywnościowe osób potrzebujących. 

 

Więcej informacji o działaniach zrealizowanych przez MAKRO Polska jest dostępnych w raporcie ESG: https://gazetki.makro.pl/raport-zrownowazonego-rozwoju

Załączniki

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska