Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
20 marca 2013, 11:22

METRO utrzymało wzrost sprzedaży w 2012 roku

METRO Cash & Carry utrzymało wzrost sprzedaży w roku fiskalnym 2012, wraz z dalszym rozwojem sieci w 29 krajach świata. W 2012 roku sprzedaż wzrosła o 1,7%, osiągając 31,6 miliardów euro. Do pozytywnego trendu przyczyniły się szczególnie wyniki w Rosji, Chinach i Turcji. Sprzedaż rok do roku wzrosła o 0,2%. Przychody uwzględniające sprzedaż MAKRO w Wielkiej Brytanii wzrosły o 3,2%. Zysk operacyjny, nie wliczając odsetek i podatków (EBIT) spadł o 17,5% do 947 milionów euro, co było spowodowane między innymi inwestycjami sieci w działania typu „customer value”.

Udział międzynarodowej sprzedaży METRO Cash & Carry wzrósł z 83,5 % do 84,5% w 2012 roku. Na rynku pierwotnym w Niemczech, sprzedaż spadła o 3,3% do 5 miliardów euro, głównie ze względu na optymalizację portfolio, która wiązała się z zamknięciem 10 hal w czwartym kwartale 2011 roku oraz słabnącym biznesem artykułów przemysłowych. Sprzedaż rok do roku spadła tylko o 0,7%.
 
W 2012 roku METRO Cash & Carry otworzyło 46 hal we wszystkich regionach, w których działa sieć. Tylko w Chinach otwarto 12 hal, jest to rekordowa liczba otwarć w pojedynczym kraju, w historii organizacji. Podczas gdy jest utrzymywane tempo ekspansji w krajach Europy Wschodniej, nowe hale otwarto również we Francji, Belgii, Włoszech oraz Hiszpanii. Nie licząc 30 sprzedanych hal MAKRO w Wielkiej Brytanii, METRO Cash & Carry na koniec 2012 roku zarządzało 743 halami hurtowymi w 29 krajach na całym świecie.
 
Sieć METRO Cash & Carry przez cały 2012 rok wdrażała strategiczne mierniki dotyczące „customer value”, m.in. poprzez dostosowanie asortymentu do oczekiwań klienta oraz rozwijając usługę dostaw. Sprzedaż za pośrednictwem kanału dostaw z osiągnęła ponad 30% wzrost do 2,2 miliardów euro (w 2011 było to 1,6 miliarda euro). Sprzedaż produktów sygnowanych markami własnymi osiągnęła w 2012 roku 16,7%  całkowitej sprzedaży
 
W Polsce, MAKRO Cash & Carry w 2012 otworzyło 2 nowe MAKRO Punkty i osiągnęło sprzedaż na poziomie 1,629 miliardów euro. Obecnie sieć MAKRO Cash & Carry Polska liczy 41 hal, w których pracuje 6 444 osób. –W 2012 roku określiliśmy strategiczne kierunki działań naszej organizacji, by być bliżej naszych klientów. Wprowadzaliśmy wiele projektów, które mają nam pomóc w zwiększeniu naszej konkurencyjności oraz atrakcyjności dla klientów. Bez wątpienia będziemy kontynuować te działania w długofalowej perspektywie – wyjaśnia David Boner, Prezes MAKRO Cash & Carry Polska. 
 
W roku finansowym 2012, METRO GROUP odnotowała silny wzrost w pełnym wyzwań środowisku makroekonomicznym. Sprzedaż grupy wzrosła o 1,2%, osiągając 66,7 miliardów euro; po dostosowaniu portfolio, sprzedaż wrosła o 2,3%. EBIT przed odliczeniami osiągnął 1.976 miliardów euro, co było zgodne ze wcześniejszymi prognozami. Równocześnie, organizacja polepszyła przepływ gotówki operacyjnej o 11,9% do 2,340 miliardów euro i zredukowała swój dług netto o 20,4% do poziom 3,245 miliardów euro. – Zmieniająca się sytuacja na rynku konsumenta w wielu krajach Europy, wpłynęła na kryzys, oddziałując także na rozwój biznesu METRO GROUP w 2012 – powiedział Olaf Koch, Prezes Zarządu METRO AG. – Efektywne działania ukierunkowane na klientów, spełniły nasze oczekiwania i znaczącą wpłynęły na nasz przepływ gotówki i poziom zadłużenia”

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska

Słowa kluczowe

METRO Group, MAKRO,