Düsseldorf, 17 grudnia 2015 - Rok finansowy 2014/2015 stanowił jedną z bardziej intensywnych i udanych faz transformacji METRO GROUP. Oprócz kluczowych zmian w portfolio, takich jak sprzedaż Galerii Kaufhof, pozostałe podmioty grupy zajmujące się sprzedażą detaliczną i hurtową kontynuowały pozytywny trend rozwoju działalności operacyjnej .
W tym roku sprawozdawczym, wysokość sprzedaży Grupy w ujęciu like-for-like wzrosła o 1,5%, a EBIT przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych wyniósł 1 511 mln € , podczas gdy negatywne skutki kursu wymiany walut wyniosły 117 mln €. Dlatego METRO GROUP, po uwzględnieniu wpływu różnic kursowych, znacznie przekroczyło zeszłoroczną kwotę 1414 mln €. W rezultacie firma zrealizowała swoje cele sprzedażowe za omawiany rok obrotowy. " Sukcesy naszej transformacji stały się wyraźnie widoczne w zakresie działalności operacyjnej ", mówi Olaf Koch , Prezes Zarząd METRO AG. " Udało nam się osiągnąć stabilny poziom rozwoju sprzedaży dla METRO Cash & Carry , jak również dla Media- Saturn, które jest zbliżone pod względem zysków w walucie lokalnej. Dodatkowo, dbamy o rozwój poprzez pozyskanie Classic Fine Foods i RTS. Będziemy nadal realizować tę strategię w 2015/16, jeszcze bardziej skupiając się na potrzebach naszych klientów. Dodatkowo, będziemy dalej przebudowywać i modernizować wiele z naszych punktów sprzedaży, dokonywać obiecujących przejęć, a także szukać kolejnych celów ekspansji " - powiedział Koch.
Istotnie zmniejszając zadłużenie netto o 2,2 mld €, METRO GROUP umocniła bilans i tym samym stworzyła potencjał do dokonywania przyszłych inwestycji. Plany przewidują podniesienie dywidendy z 0,90 € na jedną akcję zwykłą w poprzednim roku obrotowym do € 1,00 obejmując tym samym akcjonariuszy METRO GROUP.
Dzięki systematycznej realizacji strategii linie sprzedaży przyczyniły się do pomyślnego rozwoju METRO GROUP w roku obrotowym 2014/15.
METRO Cash & Carry skupiając się bardziej na potrzebach klientów profesjonalnychw roku obrotowym 2014/15 zdołało zwiększyć swój udział w biznesie poprzez dostawy do klientów. Sprzedaż realizowana w dostawach wzrosła o 13,7%, do € 3.1 mld (2013/14: 2,8 mld €) stanowiąc jednocześnie 10,6% udziału METRO Cash & Carry w sprzedaży ogółem. Kolejnym krokiem było pozyskanie Classic Fine Foods (CFF), jednego z czołowych azjatyckich graczy z rosnącej branży dostaw żywności. Classic Fine Foods z siedzibą w Singapurze bezpośrednio dostarcza artykuły spożywcze do hoteli, restauracji i firm cateringowych (HoReCa)
Perspektywy
W roku obrotowym 2015/16, METRO GROUP spodziewa się niewielkiego wzrostu sprzedaży ogółem, pomimo wciąż wymagającej sytuacji rynkowej. W sprzedaży w ujęciu like-for-like METRO Group przewiduje kolejny niewielki wzrost, będący kontynuacją 1,5% wzrostu odnotowanego w tym roku. Linie sprzedaży METRO Cash & Carry i Media-Saturn w szczególności powinny przyczynić się zarówno do wzrostu sprzedaży ogółem, jak i like-for-like. Oczekuje się także, że swoje wyniki poprawi Real, w porównaniu do poprzedniego roku.