Warszawa, 17 października 2014 r.: W sierpniu br. MAKRO otworzyło wzorcowy sklep ODIDO na warszawskim Ursynowie, przy ulicy Cynamonowej 19. To pierwsza tego typu placówka w Polsce, w której testowane będą nowe rozwiązania, zanim trafią do całej sieci.
Rozwój modelu franczyzowego w Polsce trwa od ponad 20 lat., a od kilku obserwujemy przyspieszenie jego rozwoju. Wiąże się to ze wzrastającą konkurencją na rynku handlu detalicznego i potrzebą detalistów1) znalezienia partnera, który będzie w stanie wesprzeć ich biznes. Potwierdzają to wyniki badania opinii przeprowadzonego przez MAKRO[1] wśród właścicieli sklepów franczyzowych i niezależnych, które pokazują, że niemal 1/3 tych ostatnich zastanawia się nad przystąpieniem do sieci. Jednocześnie respondenci z obu grup przyznali, że oczekują realnego wsparcia ze strony franczyzodawcy. Dlatego, aby dostarczyć im skuteczne i sprawdzone rozwiązania, powstał koncept sklepu wzorcowego ODIDO, w którym testowane są nowe projekty, zanim trafią do całej sieci. Lokalizacja placówki nie jest przypadkowa, mieści się ona na obszarze, który charakteryzuje duże zagęszczenie konkurencyjnych sieci.
Chcemy być pewni, że nasza koncepcja biznesu wygra z konkurencją nawet w najtrudniejszych warunkach. Dobrze prosperujący sklep ODIDO, który funkcjonuje w tak konkurencyjnym środowisku, jest gwarancją, że nasz koncept franczyzowy może sprawdzić się wszędzie – mówi Roman Krucki, Kierownik ds. Marketingu Franczyzy w MAKRO.
We wzorcowym sklepie ODIDO wprowadzono szereg nowatorskich rozwiązań, które wyróżniają go na tle innych sklepów zwiększając zarówno liczbę klientów w sklepie, jak i wielkość koszyka zakupowego. Są to m.in. kącik kawowy Rioba, świeżo wyciskany sok pomarańczowy, pieczywo odpiekane na miejscu, czy bakalie sprzedawane na wagę. Warto również wspomnieć o unikalnych rozwiązaniach w strefie przykasowej konstrukcji mebli umożliwiającej sprzedawcy pakowanie skanowanego towaru bezpośrednio do toreb, co przyspiesza i ułatwia robienie zakupów. Zmiany wprowadzono również w zewnętrznej wizualizacji sklepu, dzięki której jest bardziej widoczny i wyróżniający się na tle konkurencji. Wszystkie testowane rozwiązania mają na celu skuteczne komunikowanie nowego pozycjonowania marki opartego o ofertę artykułów świeżych. Wzorcowy sklep ODIDO znajduje się na ul. Cynamonowej 19, na warszawskim Ursynowie.
Więcej informacji o naszym wzorcowym sklepie w materiale filmowym:
[1] Badanie klientów traders. Badanie przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych (CAPI). Nielsen, marzec 2014 r.