Większość Polaków pozytywnie ocenia małe i średnie przedsiębiorstwa oraz ich wpływ na społeczność lokalną. Najbardziej atrakcyjne jest zaś prowadzenie działalności w branży handlowej oraz gastronomicznej - pokazują wyniki raportu przygotowanego przez firmę MAKRO Cash & Carry z okazji ,,Dnia Własnego Biznesu”.
Wyniki badania przeprowadzonego z okazji ,,Dnia Własnego Biznesu” ukazują, że przedsiębiorcy cieszą się pozytywną opinią wśród większości Polaków. Aż 62 procent przebadanych dobrze ocenia małe i średnie przedsiębiorstwa, dodatkowo nieco ponad połowa sądzi, że mają one dobry wpływ na społeczność lokalną.
Jaka branża jest według opinii publicznej najbardziej atrakcyjna? Aż 15 procent ankietowanych przyznało, że gdyby mieli możliwość, chcieliby prowadzić działalność handlową. Niewiele mniej, bo 14 procent respondentów, wybrałoby zaś sektor HoReCa.
,,Dzień Własnego Biznesu” to wydarzenie, podczas którego sklepy, restauracje i punkty usługowe zaproponują klientom specjalną ofertę produktów i usług. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na znaczenie sektora handlowo-usługowego, a także podziękowanie przedsiębiorcom za zaangażowanie i pasję, jaką wkładają w swoją pracę.
Na stronie www.dzien-wlasnego-biznesu.pl znajdują się szczegółowe informacje na temat wydarzenia oraz interaktywna mapa, na której widoczne są przedsiębiorstwa biorące udział w inicjatywie wraz z ofertą specjalną.
Partnerami ,,Dnia Własnego Biznesu" są: specjalizująca się w zakresie technologii i rozwiązań płatniczych Visa, największy polski serwis z recenzjami restauracji Zomato oraz reprezentująca małe i średnie przedsiębiorstwa Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: matrocafe.pl, Newsweek Polska, wyborcza.biz oraz Radio Zet.
Raport na temat przedsiębiorstw i prowadzenia własnej działalności gospodarczej przygotowano na podstawie badania opinii publicznej, przeprowadzonego w sierpniu 2016 przez Opinia24 Sp. z o.o. na zlecenie MAKRO Cash & Carry, metodą CAWI (wywiad internetowy wspomagany komputerowo na reprezentatywnej próbie 1004 polskich internautów powyżej 15. roku życia).