Sieć hurtowni MAKRO Polska od października 2016 r. przekazała już ponad 3,3 mln kg produktów, które za pośrednictwem Federacji Polskich Banków Żywności trafiły do osób potrzebujących. Współpracą objęte są wszystkie hale w Polsce.
Sieć hurtowni MAKRO Polska od października 2016 roku współpracuje z Federacją Polskich Banków Żywności – organizacją non-profit, która przeciwdziała marnowaniu i utylizacji żywności. W tym czasie MAKRO Polska przekazało 3,3 mln kg produktów, dzięki czemu udało się ufundować ponad 6,5 mln posiłków dla osób potrzebujących. Żywność przekazywana jest przez każdą z 29 hal sieci oraz następnie poprzez Banki Żywności dystrybuowana jest do organizacji i instytucji społecznych, pomagających osobom żyjącym w niedostatku, m.in.: jadłodajni, świetlic środowiskowych, domów dziecka, ośrodków wychowawczych i wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci, noclegowni i domów dla bezdomnych czy hospicjów.
MAKRO Polska pod mecenatem Federacji Polskich Banków Żywności prowadzi również akcję „Nie marnuję, pakuję”. Projekt zaadresowany jest do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów oraz ma na celu zachęcać ich do pakowania i zabierania nieskończonego posiłku z restauracji.
Współpraca z Federacją Polskich Banków Żywności prowadzona jest przez MAKRO Polska w ramach strategii zrównoważonego rozwoju, mającej na celu promowanie działań prospołecznych, stałe ograniczenie negatywnego wpływu na ekosystem oraz poszanowanie zasad ochrony środowiska naturalnego.
„Dzięki współpracy z Bankami Żywności możemy nie tylko efektywnie pomagać osobom w trudnej sytuacji życiowej, ale też ograniczać ilość zmarnowanego jedzenia, a w efekcie – oszczędzać zasoby energii i wody” – mówi Roman Rolbiecki, ekspert ds. operacji w halach w MAKRO Polska.
„Współpraca z MAKRO Polska pozwala nam minimalizować zjawisko paradoksu niedożywienia w Polsce, na skutek którego cierpi w naszym kraju wciąż 1,8 mln osób. Efektywne i szybkie ratowanie żywności na masową skalę oraz jej przekazywanie potrzebującym jest możliwe dzięki procedurom odbioru żywności od producentów i sklepów sieci handlowych, wypracowanym przez 20 lat istnienia banków” – podkreśla Dorota Napiórkowska, koordynatorka ds. darowizn żywności z sieci handlowych w Federacji Polskich Banków Żywności.