Sieć hurtowni MAKRO Polska była partnerem głównym 5. edycji Food Service Summit. Firma przybliżyła uczestnikom nowy program Polskie Skarby Kulinarne i zaprosiła do degustacji historycznych dań w nowoczesnej interpretacji.
Food Service Summit to największa ogólnopolska konferencja branży HoReCa, która corocznie skupia w jednym miejscu restauratorów, szefów kuchni, menedżerów i sommelierów z całej Polski oraz umożliwia im zdobycie nowej wiedzy, nawiązanie kontaktów oraz wymianę doświadczeń i poglądów. Partnerem głównym tegorocznej edycji, która odbyła się w dniach 23-24 kwietnia w Łodzi pod hasłem przewodnim „Jak zwiększyć sprzedaż?”, była sieć hurtowni MAKRO Polska.
MAKRO na swoim stanowisku zaprezentowało uczestnikom program Polskie Skarby Kulinarne. To nowy edukacyjny program odpowiedzialności społecznej, który ma na celu zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju i rozbudzenie wśród nich patriotyzmu kulinarnego. Goście mieli okazję posmakować dań inspirowanych przepisami z XVII, XVIII, XIV i XX wieku w nowoczesnej interpretacji Pawła Serafina. Szef kuchni Akademii Inspiracji MAKRO zaprezentował takie dania, jak: jesiotr w mleku, comber z miodownikiem, pasztet migdałowy czy kaczka w czerwonym winie. Sieć hurtowni zaprezentowała także nowości marki MAKRO Chef, która obejmuje wysokiej jakości produkty i półprodukty spożywcze, w opakowaniach dostosowanych do potrzeb gastronomii.
Food Service Summit 2018 było pełne warsztatów, paneli dyskusyjnych, pokazów i wykładów. Jedną z prezentacji poprowadził także Robert Ciechomski, Target Group Manager HoReCa w MAKRO. Poruszył on zagadnienia food costu, zarządzania kosztami w gastronomii czy ograniczania ilości wyrzucanego jedzenia m.in. poprzez uczestnictwo w programach takich, jak „Nie marnuję, pakuję”. To projekt prowadzony przez MAKRO Polska, zaadresowany do właścicieli lokali gastronomicznych i konsumentów, mający na celu zachęcać ich do pakowania i zabierania nieskończonego posiłku z restauracji.