W drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów sieć hurtowni MAKRO Polska zorganizowała dziewięć spotkań edukacyjnych, w których udział wzięło ponad 2000 uczniów z całej Polski. W ramach ostatniego Miksera Kulinarnego, który odbył się w restauracji Babinicz w Szczawnie-Zdroju, na uczestników czekały warsztaty i pokazy kulinarne oraz prelekcje.
Do kompleksu Dworzysko w Szczawnie-Zdroju przyjechało ponad 100 uczniów szkół i klas gastronomicznych. Warsztaty kulinarne poprowadził Wojciech Harapkiewicz – szef kuchni restauracji Babinicz oraz ambasador marek MAKRO Chef, MAKRO Premium i MAKRO Professional. Uczestnicy mogli nauczyć się, jak m.in. przygotować przegrzebki czy homara. Pokaz o wędzeniu i grillowaniu poprowadził Tomasz Czarnecki – sous-chef restauracji Babinicz. Pokazał on młodym adeptom sztuki kulinarnej, że na grillu można przygotować nie tylko kiełbasę i karkówkę, ale również steki czy dziczyznę. Kolejna dawka wiedzy o mięsie czekała na szkoleniu Jacka Bułanowskiego z MAKRO Polska, który opowiadał o wołowinie oraz egzotycznych gatunkach mięs, takich jak krokodyl, struś czy kangur. Natomiast szkolenie o znaczeniu wody w branży HoReCa wraz z degustacją wody Kropla Delice poprowadził Tomasz Wyszomirski.
Wydarzenie zamknęło cykl edukacyjnych spotkań w ramach drugiej edycji programu Szef dla Młodych Talentów. W ramach dziewięciu Mikserów Kulinarnych udało się przeszkolić ponad 2000 uczestników z całej Polski. Pokazy kulinarne i prelekcje poprowadzili m.in.: Michał Grzywacz, Michał Kleiber, Sebastian Maliszewski, Maciej Nowicki, Paweł Oszczyk, Cezary Powała, Paweł Serafin, Jakub Steuermark, Jarek Walczyk i Agata Wojda. Swoją wiedzą dzielili się również: Matias Glusman, Tomasz Górski, Dorota Minta, Katarzyna Noga, Radosław Pernach, Wim Van Damme, Alicja Wierzbicka i Józef Wojewódzki oraz Piotr Zych. Tematami przewodnimi wydarzeń były m.in.: owoce morza, ryby, wołowina, sommelierstwo wodne, desery, tłuszcze czy kuchnia na lato.
W trakcie wakacyjnej przerwy odbywać się będą tygodniowe staże, które uczestnicy wygrywali w testach wiedzy. Przyszli kucharze będą mieli okazję poszerzać swoją wiedzę i doświadczenie w restauracjach takich, jak: Babinicz w Szczawnie-Zdroju, Flaming & Co, Focaccia czy Pink Lobster w Warszawie.
Partnerami drugiej edycji programu byli: Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa oraz ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii. Partnerami poszczególnych spotkań byli natomiast: Barry Callebaut Polska. Oerlemans Foods Polska, Polski Karp, Quality Meat Program (QMP), Viviers Le Petit Pêcheur, Zakłady Tluszczowe „Kruszwica”.
Szef dla Młodych Talentów to jedyny program odpowiedzialności społecznej w Polsce, prowadzony przez siec hurtowni MAKRO Polska z myślą o uczniach szkół gastronomicznych. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodych kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez spotkania, staże i materiały edukacyjne – w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”, którą otrzymały bezpłatnie wszystkie 2100 szkół, które kształcą na kierunkach gastronomicznych. We wrześniu rozpocznie się trzecia edycja programu „Szef dla Młodych Talentów”, w ramach której Miksery Kulinarne będą się odbywać w różnych miastach, by rozpowszechniać wiedzę z zakresu gastronomii w całej Polsce.