Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
10 kwietnia 2014, 08:31

Rozpoczęła się III edycja ogólnopolskiego plebiscytu „Korona Smakosza”

Rozpoczęła się III edycja ogólnopolskiego plebiscytu „Korona Smakosza”

„Korona Smakosza” to ogólnopolski plebiscyt, który już po raz trzeci zawitał do polskich miast. Jego celem jest wyłonienie przez mieszkańców najlepszych restauracji, kawiarni i barów, oraz przyznanie im statuetek „Korony Smakosza”. Ponadto, w ramach plebiscytu odbędzie się akcja „Weekend za pół ceny”.

Organizatorem wydarzenia jest firma MAKRO.

„Korona Smakosza” cieszy się prestiżem zarówno wśród mieszkańców, jak i właścicieli punktów gastronomicznych. Atutem plebiscytu jest oddanie głosu w ręce klientów oraz promocja lokalnych restauracji, kawiarni i pubów. Każde miejsce oceniane jest w trakcie wybranego weekendu, w 10 kategoriach:

1. Smak potrawy

6. Lokal na rodzinny obiad

2. Wystrój lokalu

7. Lokal na romantyczny wieczór

3. Jakość obsługi

8. Lokal na lunch

4. Atmosfera

9. Lokal z najlepszą relacją ceny do jakości

5. Lokal na spotkanie z przyjaciółmi

10. Lokal z najlepszym daniem regionalnym

O zwycięstwie decydują wyłącznie głosy klientów. Lokal, który otrzyma w danej kategorii najwyższą średnią ocen zdobędzie „Koronę Smakosza” oraz bon na zakupy w hali MAKRO. Atrakcyjne nagrody rzeczowe czekają również na osoby, które zagłosują w plebiscycie. Wyłonienie zwycięzców i wręczenie statuetek odbędzie się na uroczystej gali w każdym mieście biorącym udział w wydarzeniu.

W tym roku „Korona Smakosza” ma wyjątkowy charakter, gdyż jest jedną z akcji organizowanych z okazji 20-lecia MAKRO w Polsce oraz 50-lecia grupy METRO na świecie. W związku z tym plebiscyt zostanie przeprowadzony aż w 20 miastach w całej Polsce, po raz kolejny w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Białymstoku, Rzeszowie, Lublinie, Toruniu, Katowicach, Wrocławiu, Warszawie, Bielsko-Białej, Poznaniu, Szczecinie oraz po raz pierwszy w Rybniku, Częstochowie, Bydgoszczy, Sosnowcu, Zabrzu, Kielcach i Zielonej Górze. Ponadto w ramach plebiscytu odbędzie się akcja „Weekend za pół ceny”. Każdy lokal biorący udział w „Koronie Smakosza” przygotuje specjalną ofertę cenową (50% zniżki) na min. 3 dania ze swojego menu.

„Korona Smakosza” odbędzie się już po raz trzeci. Z każdą edycją plebiscyt zdobywa coraz większą popularność. W 2012 r. wzięło w nim udział prawie 500 lokali gastronomicznych z całej Polski, a głosujący oddali 30 000 głosów. W 2013 r. liczba ocenianych miejsc wzrosła do 1 085, a oddanych głosów do blisko 72 400.

Restauracje walczące o prestiżowy tytuł oznaczone są specjalnymi plakatami. Więcej informacji o „Koronie Smakosza” oraz aktualizowana lista restauracji dostępne na www.koronasmakosza.pl

Patronat nad akcją objęli Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierników i portal gastronauci.pl.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska