Warszawa, 17 czerwca 2014r.: MAKRO Cash and Carry Polska S.A., sieć wielkopowierzchniowych hurtowni, wprowadziła usługę płatności przelewem za zakupy zrobione w sklepie on-line. Udogodnienie to jest odpowiedzią na rosnącą rolę nowoczesnych form płatności oraz oczekiwań klientów.
Szybkie przelewy internetowe, jak wynika z badań Narodowego Banku Polskiego, są najwyżej pozycjonowaną formą płatności przez sektor B2B[1]. Płatność on-lineza zakupy zrobione w sieci staje się nie tylko coraz popularniejsza, ale również coraz częściej oczekiwana przez klientów. Wprowadzenie przez MAKRO usługi szybkiego transferu środków pieniężnych za pomocą systemu płatności PayU to nie tylko odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców. To również kolejne rozwiązanie pozwalające rozwijać wielokanałowość firmy - pod koniec 2013 roku MAKRO umożliwiło płatność kartą we wszystkich swoich halach wielkopowierzchniowych.
Sklep MAKRO Biuro Online (www.makro.pl/biuro-online) powstał we wrześniu 2012 roku. Jego klientami są głównie biura, firmy, instytucje i szkoły. Ich liczba regularnie rośnie, co jest efektem stosowania rozwiązań uwzględniających preferencje osób robiących zakupy w sieci. Jak wynika z badań eCommerce, konsumenci kupujący przez Internet najbardziej cenią dostawę zamówienia bezpośrednio do domu (79%), oszczędność czasu (76%) i duży wybór produktów (75%). [2] Potwierdzają to również klienci MAKRO Biuro Online, którzy zwracają szczególną uwagę na serwis oraz sprawne i bezbłędne dostawy, a także czas ich realizacji. Jednak sama dostawa to nie wszystko. Coraz ważniejszym elementem, na jaki klienci sklepu internetowego zwracają uwagę jest dogodna forma zapłaty. Wyraźnie rośnie popularność płatności on-line udostępnianych przez instytucje płatnicze takie jak PayU.Korzystanie z nich deklaruje 42% użytkowników e-sklepów.[3] Do tej pory zamawiający w sklepie online MAKRO mogli zapłacić za zakupy gotówką kurierowi lub za pośrednictwem kart płatniczych.
Biorąc pod uwagę sugestie klientów oraz rosnącą rolę nowoczesnych form płatności, MAKRO wprowadziło usługę płatności on-line poprzez serwis PayU. Jest to bardzo szybki i wygodny sposób płatności, gdyż PayU przekierowuje użytkownika bezpośrednio do jego bankowości internetowej, gdzie po zalogowaniu do banku wystarczy tylko zatwierdzić przelew wpisując hasło autoryzacyjne wysyłane przez bank SMS-em. Formularz przelewu jest wypełniany automatycznie, niczego nie trzeba uzupełniać. Umożliwia to nie tylko łatwiejsze i szybsze składanie zamówień, ale również pozwala oszczędzić cenny czas klientów.
[1] Diagnoza stanu rozwoju obrotu bezgotówkowego w Polsce. Narodowy Bank Polski, grudzień 2013 r.
[2] Polacy coraz więcej kupują przez internet. Mężczyźni chętniej niż kobiety. www.wirtualnemedia.pl, data publikacji: 27.11.2012r.
[3] E-Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów. Badanie przeprowadzone metodą ankietową (CAWI). Gemius, grudzień 2012r., na próbie 1,5 tys. internautów.