Warszawa, 16 lipca r.: 16 lipca odbyło się re-otwarcie pierwszej z pięciu hal MAKRO objętych procesem przebudowy. Jej rezultatem jest przeniesienie do kaliskiej hali magazynu sklepu internetowego MAKRO Biuro Online. Celem remodelingu prowadzonego w pięciu wybranych halach MAKRO jest zapewnienie najwyższej jakości usług w ramach multikanałowego modelu działania firmy.
MAKRO jest siecią hurtową działającą wielokanałowo, co oznacza, że jej klienci mogą dokonać zakupów w sposób tradycyjny w jednej z hal, ale również skorzystać z usługi delivery (usługi dostaw) lub złożyć zamówienie przez Internet w sklepie MAKRO Biuro Online.Klientami sieci są właściciele niezależnych biznesów, dla których wielką wartością jest czas, cena i elastyczne formy współpracy. Dlatego w celu zapewnienia najwyższego poziomu swoich usług, MAKRO podjęło decyzję o wyodrębnieniu 1/3 powierzchni w pięciu wybranych halach (w Rzgowie, Kaliszu, Koszalinie, Szczawnie i Toruniu) na potrzeby usługi delivery oraz sklepu internetowego.
Jestem przekonany, że model wielokanałowy to przyszłość, także w sektorze hurtowym. Pozwala on zaoferować klientowi najwygodniejsze dla niego rozwiązanie: zrobienie zakupów w hali, usługę delivery lub zamówienia produktów poprzez sklep internetowy MAKRO Biuro Online – mówi David Boner, Prezes MAKRO Cash&Carry.
Hala w Kaliszu jest pierwszą halą wielokanałową, w której zakończono proces remodelingu. W ramach przebudowy przeniesiono do niej, mieszczący się dotychczas w Poznaniu, magazyn sklepu internetowego MAKRO Biuro Online. Mając na uwadze rosnącą popularność zakupów online, magazyn powiększono o 10% względem wcześniejszej lokalizacji. Zajmuje on 1/3 dotychczasowej powierzchni kaliskiej hali, czyli 2618 metrów kwadratowych. W magazynie wyznaczono 4.000 miejsc paletowych opartych na ręcznym pikowaniu produktów. Dodatkowo każdy produkt ma wyznaczone miejsce na regałach wysokiego składowania oraz oznaczony jest nazwą i indywidualnym numerem. Przebudowa kaliskiej hali pozwoli nie tylko na utrzymanie jakości serwisu i bezbłędność dostaw, ale również szybki czas ich realizacji.
W pięciu przebudowanych halach MAKRO zdecydowano się utrzymać asortyment z uwzględnieniem preferencji zakupowych klientów. Wprowadzono do nich prezentację paletową artykułów promocyjnych w dedykowanych, łatwo dostępnych obszarach, lepszą prezentacją artykułów w ramach danego stoiska, (np. minidrogeria z ofertą kosmetyków), dostępność na zamówienie lub poprzez sklep internetowy części produktów przemysłowych.