W ramach akcji promującej na polskim rynku Norweskiego Dorsza Zimowego Skreia, prowadzonej przez Norweską radę ds. Ryb i Owoców Morza oraz sieć hurtowni Makro Cash & Carry, w Trójmieście, Poznaniu i we Wrocławiu zorganizowany został cykl regionalnych spotkań kulinarnych.
Celem przedsięwzięcia było zaprezentowanie Skreia szefom kuchni oraz menadżerom lokalnych restauracji. Przedstawiciele sektora Horeca z MAKRO ukazali Skreia od strony handlowej, a znani szefowie kuchni przybliżyli możliwości kulinarne ryby.
Przedstawiciele trójmiejskiej gastronomii spotkali się w restauracji „Krew i Woda” w Gdyni. Menu zostało opracowane przez Agatę Wojdę i Mariusza Pieterwasa, będącego szefem kuchni i właścicielem lokalu. Wykorzystano różne techniki kulinarne, pozwalające gościom przekonać się, że Skrei jest rybą, która prezentuje się i smakuje doskonale w rozmaitych daniach. Podane zostały m.in. pierożki ze Skreia z rybnym velouté, czy Skrei z warzywami korzeniowymi, ajwarem i masłem dorszowym.
W poznańskim Hotelu Meridian’s dania serwowane były przez Andrzeja Polana i szefa kuchni hotelu - Artura Tuszyńskiego. Do ich przygotowania wykorzystane zostały akcenty kuchni polskiej. Na stołach pojawił się m.in. Skrei w mleku z kaszanką, salsą z buraków i ogórka oraz granatem, czy Skreia z patelni z palonym ziemniakiem, dojrzewającą kiełbasą, szarą renetą i jarmużem.
We Wrocławiu Andrzej Polan oraz Piotr Kucharski w Akademii Kulinarnej Browar Mieszczański przeprowadzili warsztaty kulinarne dla szefów kuchni oraz dla blogerów i przedstawicieli mediów lokalnych. Spotkania uwieńczone zostały wspólnym obiadem oraz dyskusją na temat tej niezwykłej ryby, którą można cieszyć się tylko przez cztery miesiące w roku.