Styczniowe spotkanie z cyklu Szef dla Młodych Talentów przyciągnęło 250 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski. Tematem przewodnim pierwszego w 2018 roku Miksera Kulinarnego były tłuszcze.
Czwarte spotkanie w drugiej edycji Szefa dla Młodych Talentów odbyło się 12 stycznia 2018 r. w Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie. Na młodych adeptów sztuki kulinarnej czekały pokazy kulinarne, prezentacje i degustacje, które pomogły im poszerzyć wiedzę potrzebną do rozpoczęcia kariery w gastronomii.
Pokaz kulinarny poprowadził Jarek Walczyk, szef kuchni restauracji Pink Lobster i prezes Fundacji Klubu Szefów Kuchni. Zaprezentował on m.in. aromatyzowanie olejów oraz technikę konfitowania, opowiedział młodym kucharzom o pracy w branży gastronomicznej oraz zaprosił ich do wspólnego gotowania. Katarzyna Noga, Marketing Manager Zakładów Tłuszczowych Kruszwica, opowiedziała uczniom o pochodzeniu, właściwościach i zastosowaniu tłuszczów oraz zaprosiła ich do degustacji różnego rodzaju olejów. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny oraz ekspert Coca-Cola, przeprowadził szkolenie m.in. o tym, jak odpowiednio dobrać wodę do dania i co wpływa na smak wody. Prezentacji towarzyszyła degustacja wody Kropla Delice.
Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Natomiast po zajęciach odbył się test wiedzy. Dwóch uczniów, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Pink Lobster pod okiem Jarosława Walczyka.
Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego były Zakłady Tłuszczowe Kruszwica – największy w Polsce i jeden z największych w Europie Środkowej przetwórca nasion oleistych i producent tłuszczów roślinnych.
Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Jego celem jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.