Lutowy Mikser Kulinarny był pierwszym spotkaniem z cyklu Szef dla Młodych Talentów z deserami w roli głównej. Na ponad 200 uczniów szkół gastronomicznych z całej Polski czekał pokaz kulinarny Michała Kleibera z Callebaut, a także prelekcje Agaty Wojdy i Matiasa Glusmana.
Ponad 200 uczniów szkół gastronomicznych, m.in. z Kielc, Wyszkowa, Torunia czy Sokołowa Podlaskiego, przyjechało 2 lutego do Akademii Inspiracji MAKRO w Warszawie, by zdobyć wiedzę potrzebną do rozpoczęcia kariery kucharza. Po raz pierwszy w historii programu Szef dla Młodych Talentów, podczas Miksera Kulinarnego – bezpłatnego spotkania edukacyjnego – odbył się pokaz kulinarny poświęcony w pełni deserom. Poprowadził go Michał Kleiber, Doradca Technologiczny Callebaut. Zaprezentował on słodkie danie złożone m.in. z karmelizowanego cukru z masłem i wanilią, crunchu z karmelu i pokruszonych herbatników, karmelizowanych jabłek oraz kawioru z mango i limonki.
Młodzi adepci sztuki kulinarnej mieli okazję wysłuchać prelekcji Agaty Wojdy – szefowej kuchni hotelu Belotto, „Kobiety Szef” Żółtego Przewodnika Gault&Millau Polska 2015. Opowiedziała ona m.in. o kulisach pracy w gastronomii, cechach charakteryzujących dobrego szefa kuchni, możliwych wyzwaniach i przeszkodach na ścieżce kariery. Natomiast Matias Glusman, sommelier wodny i ekspert Coca-Cola, zdradził tajniki swojej pracy, wyjaśnił, jak dobierać wodę do potraw i wina oraz zaprosił do degustacji wody Kropla Delice.
Na najbardziej aktywnych uczestników czekały upominki, m.in. odzież kuchenna przygotowana przez partnera programu – firmę ChemaN. Po wszystkich zajęciach uczniowie wzięli udział w teście wiedzy. Na dwóch uczestników, którzy zdobędą najwyższy wynik, czeka specjalna nagroda – staż w restauracji Focaccia w Warszawie.
Partnerami programu Szef dla Młodych Talentów są: ChemaN – producent profesjonalnej odzieży dla gastronomii oraz Kropla Delice – średniomineralizowana naturalna woda mineralna z oferty Coca‑Cola HBC Polska w segmencie wód premium, przeznaczona dla segmentu HoReCa. Partnerem Miksera Kulinarnego było Barry Callebaut Polska, producent wysokiej jakości produktów z kakao i czekolady, m.in. marki Callebaut.
Szef dla Młodych Talentów to program odpowiedzialności społecznej, prowadzony przez MAKRO Polska. Celem programu jest integrowanie szkół gastronomicznych z sektorem HoReCa oraz tworzenie młodym kucharzom możliwości nauki od najlepszych szefów kuchni poprzez Miksery Kulinarne, staże oraz materiały edukacyjne (w tym książkę „Mix Wiedzy Kulinarnej”). Z myślą o uczniach szkół gastronomicznych MAKRO Polska prowadzi także konkurs Wyzwanie MAKRO Chefa.