Z roku na rok kuchnia wegańska i wegetariańska zyskują na znaczeniu. Jest to stale rozwijający się trend. Największym zainteresowaniem cieszą się mięsne zamienniki na bazie soi lub grochu w połączeniu z azjatyckimi smakami.
Z roku na rok kuchnia wegańska i wegetariańska zyskują na znaczeniu. Jest to stale rozwijający się trend. Największym zainteresowaniem cieszą się mięsne zamienniki na bazie soi lub grochu w połączeniu z azjatyckimi smakami.
Mały punkt gastronomiczny w ODIDO posiada wiele zalet. Dzięki takiej ofercie placówki mogą poprawić rentowność i strukturę marży, zyskując dodatkowe możliwości budowania lojalności konsumentów. Sieć oferuje swoim franczyzobiorcom rozwiązania dopasowane do różnej wielkości sklepów, uwzględniając także ich specyfikę sprzedaży.
Trwa kolejna edycja plebiscytu Najlepsza Restauracja 2024, organizowanego przez sieć hurtowni MAKRO Polska. Konsumenci odwiedzają blisko 600 lokali znajdujących się na 15 szlakach kulinarnych i oceniają smak potraw, wystrój oraz atmosferę. W poprzedniej edycji wyróżniono 37 restauracji, które zostały zaprezentowane w albumie „Kulinarna podróż po Polsce.”
Głównym wyzwaniem obecnie stojącym przed branżą HoReCa jest wzrost kosztów. Właściciele restauracji i hoteli starają się ograniczyć wydatki poprzez między innymi wdrażanie energooszczędnych rozwiązań bądź stosowanie produktów convenience. Jak więc skutecznie oszczędzać w branży HoReCa? Odpowiedzi na to i wiele innych pytań są zawarte w e-booku „Zrównoważona restauracja” wydanym przez sieć hurtowni MAKRO Polska.
Prowadzenie zrównoważonego biznesu nie jest możliwe bez zaangażowania pracowników. To oni na co dzień dbają o każdy aspekt w punktach gastronomicznych. Kluczowe jest więc stworzenie takich warunków, aby zespół czuł się doceniony i zmotywowany. Jak więc zadbać o pracowników? Odpowiedź na to i wiele innych pytań znajduje się w e-booku „Zrównoważona restauracja” wydanym przez sieć hurtowni MAKRO Polska.
Idea zero waste, która opiera się na działaniach zapewniających ochronę wszystkich zasobów poprzez odpowiedzialną produkcję, konsumpcję, ponowne wykorzystanie i odzyskiwanie, zyskuje na popularności. W kontekście branży gastronomicznej to przede wszystkim przeciwdziałanie marnotrawstwu żywności. Pojawia się pytanie, czy zero waste to trend czy nowy sposób prowadzenia biznesu?
Wśród trendów w branży HoReCa można wymienić cyfryzację, stosowanie lokalnych i sezonowych produktów, zainteresowanie kuchniami etnicznymi, potrzebę personalizacji, zdrowe i świadome odżywianie czy zmianę form konsumpcji. Na znaczeniu zyskują również działania związane z poszanowaniem środowiska, społeczności lokalnej i ekonomii. Jak w obliczu trendów prowadzić zrównoważoną restaurację?