Liczba małych, osiedlowych sklepów z miesiąca na miesiąc maleje. Jednak nawet w czasie kryzysu, detaliści mogą osiągnąć sukces – niezbędna jest im do tego wiedza biznesowa i marketingowa oraz znajomość oczekiwań klientów. O nowych rozwiązaniach dedykowanych segmentowi handlu tradycyjnego dyskutować będą goście konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?”, która 23 kwietnia odbędzie się w Katowicach. Prezydent Miasta Katowice, Piotr Uszok objął wydarzenie Patronatem honorowym.
Polscy konsumenci cenią sklepy osiedlowe najbardziej za bliskość, oszczędność czasu i świeże produkty - co potwierdzają wyniki raportu „Sytuacja małych sklepów w Polsce”, przygotowanego na potrzeby kampanii społecznej „Tu mieszka, tu kupuję”. Polski handel tradycyjny, mimo kryzysu ekonomicznego, nadal odgrywa ważną rolę i stanowi istotną część naszej kultury zakupowej. Choć małe sklepiki wciąż stanowią główny segment rynku handlowego w Polsce, generując ok. 60% obrotów – ich liczba maleje o ok. 10% rocznie (według badań AC Nielsen). W tak trudnym czasie, walkę o klienta wygrają tylko Ci detaliści, którzy będą dokładnie znali jego oczekiwania, ale też będą umieli wykorzystać dostępną wiedzę nt. trendów w zachowaniach konsumenckich.
W ramach 4. edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję” sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry organizuje 23 kwietnia w Katowicach (hotel Angelo) konferencję „Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?”. Podczas wydarzenia omówione zostaną oczekiwania konsumentów wobec sklepów osiedlowych, zasady skutecznego budowania postrzegania cenowego oraz efektywnej franczyzy w Polsce. Konferencję poprowadzi Krzysztof Ibisz, znany i lubiany prezenter oraz zwolennik życia „slow”. Aby wziąć udział w wydarzeniu, należy zarejestrować się poprzez stronę www.konferencjedlahandlu.pl.
Cykl konferencji organizowany jest przez sieć hurtowni wielkopowierzchniowych MAKRO Cash & Carry oraz sklepów ODIDIO w ramach czwartej edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję”. Patronat nad akcją objęły Krajowa Izba Gospodarcza oraz redakcje magazynów: „Wiadomości Handlowe” i „Handel” oraz serwisów dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Katowicką konferencję patronatem honorowym objął Piotr Uszok, Prezydent Miasta Katowice.