Zakończył się pierwszy cykl konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć?”. Łącznie w trzech regionalnych edycjach spotkania w Warszawie, Katowicach i Poznaniu wzięło udział kilkuset detalistów. Cykl zdobył również uznanie władz lokalnych oraz mediów.
„Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?” to tytuł konferencji organizowanych w ramach 4.edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję” przez sieć hurtowni MAKRO Cash & Carry Polska. W spotkaniach wzięło udział kilkuset właścicieli sklepów osiedlowych z Mazowsza, Śląska i Wielkopolski, którzy wspólnie z gośćmi imprezy dyskutowali na temat szans i zagrożeń dla handlu tradycyjnego w Polsce.
Gospodarzem wszystkich trzech konferencji był Krzysztof Ibisz, znany i lubiany prezenter oraz zwolennik życia „slow”, który przedstawiał uczestnikom oczekiwania polskich konsumentów wobec sklepów osiedlowych. Maciej Kraus z firmy FernPartners omawiał zasady skutecznego budowania postrzegania cenowego, a przedstawiciele firmy Mars wyjaśniali, czym jest skuteczny merchendising w sklepie osiedlowym. Dodatkowo goście konferencji, dzięki ekspertom z firmy A5 Creation mogli dowiedzieć się jak skutecznie zarządzać przestrzenią sklepową. Prelegenci Wincor Nixdorf oprowadzali ich natomiast po świecie nowoczesnych systemów kasowych.
Cykl konferencji „Konkurencyjność sklepu osiedlowego - jak ją zwiększyć?”. organizowany był przez sieć hurtowni wielkopowierzchniowych MAKRO Cash & Carry Polska oraz sklepów ODIDIO w ramach czwartej edycji programu „Tu mieszkam, tu kupuję”. Patronat nad akcją objęły Krajowa Izba Gospodarcza redakcje magazynów: „Wiadomości Handlowe” i „Handel” oraz serwisów dlahandlu.pl i portalspozywczy.pl. Stołeczną konferencję patronatem objęły Urzędy Dzielnicy Włochy oraz Bielan, katowicką Prezydent miasta Katowice, Piotr Uszok, zaś poznańską Wiceprezydent miasta Poznania, Tomasz J. Kayser.