Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
27 czerwca 2013, 08:00

Dynamiczny rozwój sieci ODIDO – 2000. sklep otwarto w Mińsku Mazowieckim

Dynamiczny rozwój sieci ODIDO – 2000. sklep otwarto w Mińsku Mazowieckim

26 czerwca br. został otwarty w Mińsku Mazowieckim dwutysięczny sklep ODIDO. W ceremonii przecięcia wstęgi wziął udział  David Boner, Prezes firmy MAKRO Cash & Carry, która uruchomiła sieć dwa lata temu.

Firma MAKRO Cash & Carry wprowadziła franczyzową sieć sklepów ODIDO na rynek w 2011 roku, aby jak najskuteczniej podnosić konkurencyjność polskich detalistów. Sieć ODIDO stanowi naturalną kontynuację Programu Partnerstwa i Wsparcia dla Handlu, w ramach którego od kilku lat MAKRO prowadzi dla polskich detalistów szkolenia i liczne przebudowy sklepów. Koncepcja franczyzowa ODIDO została zaprojektowana tak, aby pomóc osiedlowym sklepom skutecznie konkurować z discountami oraz hiper i supermarketami i przede wszystkim skutecznie spełniać oczekiwania klientów tego formatu sklepów. David Boner, Prezes MAKRO, zwraca uwagę na dużą rozpoznawalność i zaufanie, którym klienci darzą markę ODIDO, co przekłada się na wartość koszyka zakupowego i częstotliwość odwiedzania placówek tej sieci. – Według raportu HiM z zeszłego roku prawie połowa klientów ODIDO odwiedza sklepy sygnowane tą marką codziennie lub częściej niż raz dziennie i kupuje jednorazowo więcej niż cztery artykuły – dodaje. Jacek Jarzębski, właściciel 2000. sklepu ODIDO jest przekonany, że w obecnych trudnych warunkach rynkowych właściciele sklepu mają zdecydowanie większą szansę stabilnego rozwoju czy wręcz przeżycia pod skrzydłami dużego i wiarygodnego gracza.

 2000. placówka ODIDO zlokalizowana jest w nowoczesnym budynku na jednej z kameralnych uliczek Mińska Mazowieckiego. Jej powierzchnia handlowa wynosi zaś 130 metrów kwadratowych. Wcześniej sklep był zrzeszony w innej sieci, z której właściciel wystąpił przed dołączeniem do sieci Odido. Przedstawiciele MAKRO wprowadzili do niego nowe rozwiązania takie jak kącik piekarski i rozbudowaną ofertę artykułów przemysłowych typu convenience.  Przygotowali również nowy plan zagospodarowania przestrzennego. Realizując misję ODIDO, aby być blisko społeczności lokalnej, wśród której działają placówki sieci, z okazji uroczystego otwarcia Prezes MAKRO przekazał bon o wartości 3000 zł na ręce Pani Katarzyny Karwowskiej, Dyrektorki Przedszkola Państwowego nr 4 przy ulicy Tuwima 2, które jest zlokalizowane 500 metrów od sklepu. Dzięki takiemu wsparciu zakupione zostaną artykuły przydatne na co dzień w placówce.

 Według danych The Federation of Small Business ponad 50% zysków z obrotów sprzedawców detalicznych trafia do społeczności lokalnej, a jedynie 5% z supermarketów.  Dlatego też sieć ODIDO jest zaangażowana w kampanię społeczną „Tu mieszkam, tu kupuję”, która została zainicjowana w odpowiedzi na gwałtowny spadek liczby małych, lokalnych sklepów w Polsce.  W ramach tegorocznej edycji kampanii dotychczas zorganizowano trzy regionalne konferencje adresowane do właścicieli osiedlowych sklepów pt. „Konkurencyjność sklepu osiedlowego – jak ją zwiększyć”. Sklepy „tuż za rogiem” odgrywają również dużą rolę w budowaniu i podtrzymywaniu więzi społecznych.  Zakupy w takich punktach to okazja do spotkania z sąsiadami czy znajomymi, a kontakt z obsługą oparty jest na codziennych, życzliwych relacjach.  Pan Jacek Jarzębski, właściciel 2000. sklepu ODIDO potwierdza ten fakt. Mówi, że jego klientami są mieszkańcy okolicznych domów i bloków, zarówno emeryci jak i mamy z małymi dziećmi. Cenią sobie jego zdaniem jakość oferowanych przez sklep produktów i kontakt osobisty oraz elastyczność w obszarze „szytej na ich miarę” oferty.

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska