Warszawa, 5 lipca 2021: MAKRO Polska, wiodąca firma na polskim rynku hurtowym oraz InPost - lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie rozpoczęły testy dostaw produktów spożywczych oraz przemysłowych w oparciu o nową aplikację InPost Fresh.
Podwaliną współpracy są silne kompetencje MAKRO w obszarze oferty produktów spożywczych najwyżej jakości oraz kompetencje InPost w obszarze dostaw do klienta końcowego. Efektem współpracy jest pojawienie się nowego, silnego gracza na ryku e-grocery, który ma bardzo duże szanse na szybką i znaczną ekspansję.
„Partnerstwo MAKRO i InPost, które opiera się na silnych kompetencjach naszej firmy w obszarze najwyższej jakości produktów spożywczych i InPost w dostawie do klienta końcowego, dają podstawę, aby planować szybką i szeroką ekspansję. Klientom oferujemy wysoką jakość dostaw ponad 10 tysięcy produktów. Szczególnie stawiamy na kategorie, w których przez lata zbudowaliśmy silną pozycję w tak wymagającej grupie klientów jak HoReCa. W ofercie tej jesteśmy zdecydowanym liderem. Jest to bardzo szeroki wybór produktów świeżych, a wśród nich m.in. świeże ryby, owoce morza, mięso oraz owoce i warzywa. Klienci odnajdą u nas swoje ulubione produkty znanych marek oraz produkty dostępne wyłącznie w MAKRO” - mówi Dominik Branny, prezes MAKRO Polska.
„Z naszym najnowszym dzieckiem, aplikacją InPost Fresh - czyli platformą do zamawiania produktów spożywczych - startujemy testowo w Warszawie. Testy będą trwały kilka miesięcy, jednak później będziemy rozszerzać zasięg, by stać się ogólnopolskim żywnościowym marketplace. To prawdziwa rewolucja. Nasz partner skorzysta z wiedzy i doświadczenia jakie posiadamy w zakresie rozwiązań mobilnych a przy tym nie będzie musiał inwestować we własną logistykę ostatniej mili. Wierzymy, że nowatorskie rozwiązania w zakresie technologii i gwarantowanej jakości dostaw InPost, w połączeniu z bogatym asortymentem MAKRO - najwyższej jakości produktami dostępnymi dotychczas tylko dla gastronomii i biznesu - będą wyjątkową propozycją dla naszych wspólnych klientów. To także w przyszłości możliwość zaistnienia online dla wielu firm działających dotychczas tylko w trybie offline. Mamy bardzo duże doświadczenie w tworzeniu i rozwijaniu aplikacji mobilnych. Nasza aplikacja InPost Mobile ma już blisko 7 mln użytkowników. Unikalny knowhow w zakresie projektowania aplikacji oraz baza klientów będzie wykorzystywana przy budowaniu popularności najnowszego marketplace w Polsce” - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Aby zrealizować zamówienie, wystarczy pobrać aplikację InPost Fresh - rejestracja jest szybka i intuicyjna. Już w dniu pierwszego logowania klient może zrobić i odebrać swoje pierwsze zakupy, dzięki ekspresowej dostawie, nawet w 60 minut. Poprzez aplikację można wybierać w asortymencie ponad 10 tysięcy produktów w dostawie na ten sam i kolejny dzień - wśród nich znajduje się szeroki wybór świeżych ryb, mięsa, owoców i warzyw. Klienci mają do dyspozycji najwygodniejsze formy płatności: przedpłata (Blik, szybki przelew i karta) lub za pomocą karty i Blika przy odbiorze od kuriera.
Początkowo InPost Fresh będzie testowany na terenie Warszawy, w trzech modelach dostaw: Express z dowozem nawet w 60 min., dostawą w dniu zamówienia, oraz z dostawą zaplanowaną na kolejne dni. Co ważne, w przypadku dwóch ostatnich modeli dostaw, klienci będą mogli precyzyjnie określić godzinę, w której chcą odebrać zamówienie. Zakupy będą przewożone transportem InPost w kontrolowanej temperaturze zgodnie z rekomendacjami producenta, dzięki czemu klienci mogą mieć pewność, że produkty zachowują swoją jakość i świeżość. Za pomocą aplikacji oprócz zrobienia zamówienia, klienci mogą śledzić poszczególne etapy realizacji. Dostawa zakupów w ramach InPost Fresh realizowana jest bezpośrednio pod drzwi klienta.
InPost Fresh to zupełnie nowe doświadczenie na rynku zakupów spożywczych online, wykorzystujące wysokiej jakości produkty z MAKRO, które do tej pory nie były dostępne dla tak szerokiej grup klientów oraz wypracowane przez InPost standardy obsługi klienta
i technologię mobilną.