Twój Partner w Biznesie

Menu
Dla mediów
30 stycznia 2014, 13:41

MAKRO nie marnuje jedzenia. 41 hal sieci MAKRO Cash & Carry rozpoczyna współpracę z Bankami Żywnosci

Sieć handlowa MAKRO Cash & Carry będzie przekazywać nadwyżki pełnowartościowych produktów spożywczych Bankom Żywności. Dobra żywność nie będzie się marnować i trafi za pośrednictwem Banków Żywności i ich partnerskich organizacji charytatywnych do najuboższych Polaków.

Sieć MAKRO jeszcze w styczniu br. zacznie przekazywać nadwyżki produktów spożywczych ze wszystkich swoich 41 hal do 23 Banków Żywności. Będą to pełnowartościowe artykuły (z wykluczeniem napojów alkoholowych o zawartości alkoholu powyżej 1,2 % oraz napojów alkoholowych będących mieszaniną piwai napojów bezalkoholowych w, których zawartość alkoholu przekracza 0,5 proc.) posiadające termin dwóch dni przydatności do spożycia lub krótszy. Produkty zostaną wykorzystane wyłącznie na cele charytatywne. Banki Żywności przekażą je osobom potrzebującym za pośrednictwem organizacji partnerskich takich jak: jadłodajnie, noclegownie dla bezdomnych, domy samotnej matki, hospicja, stowarzyszenia i ośrodki zajmujące się codzienną opieką najuboższych.

- Marnowanie żywności, podczas gdy 2,5 miliona osób żyje w ubóstwie i często musi rezygnować z posiłków jest absurdem, wobec którego nie można pozostać obojętnym. W polskim sektorze produkcji i dystrybucji żywności marnuje się ponad 6,5 miliona ton dobrych produktów. Tym jedzeniem można byłoby nakarmić wszystkich najuboższych w Polsce. Bardzo, cieszymy się, że MAKRO Cash & Carry - jedna z największych sieci handlowych w Polsce wybrała dobroczynność zamiast utylizacji i rozpoczęła współpracę z Bankami Żywnosci. MAKRO w ten sposób przyczyni się do ograniczenia marnowania żywności i zmniejszania niedożywienia w Polsce. – mówi Marek Borowski - Prezes Federacji Polskich Banków Żywności

- Banki Żywności to solidny partner. Przekazując produkty spożywcze tej organizacji mamy pewność, że trafią one do osób potrzebujących w najszybszym możliwie czasie. Dla naszej organizacji niezwykle istotne jest bezpieczeństwo żywności i jakość dostarczanej pomocy żywnościowej, co zapewnia nam nasz partner. Dodatkowo dzięki nawiązanej współpracy nie musimy poszukiwać lokalnie organizacji wspierających potrzebujących, co znacznie ułatwia nam procesy związane ze wsparciem najuboższych - dodaje David Boner, Prezes sieci MAKRO Cash & Carry.

Odbiór nadwyżek produktów spożywczych z hurtowni sieci MAKRO, rozpocznie Bank Żywności w Olsztynie. Pierwszy odbiór żywności planowany jest na 29 stycznia br. w Olsztynie. Pozostałe Banki Żywności aktualnie prowadzą rozmowy z lokalnymi placówkami MAKRO i ustalają terminy odbiorów.   

Banki Żywności to profesjonalne organizacje pozarządowe wyspecjalizowane w szybkim dostarczaniu pomocy żywnościowej. Banki Żywności są w stanie przyjąć i rozdysponowaćkażdy asortyment, nawet z bardzo krótkim terminem przydatności do spożycia, w tym produkty świeże i mrożonki, zachowując łańcuch chłodniczy i spełniając wszystkie kryteria bezpieczeństwa (system HACCP, stały nadzór sanepidu). Banki Żywności zapewniają pełną sprawozdawczość dot. dystrybucji darowizny. 32 Banki Żywności działają na terenie całej Polski i dobrze znają środowiska potrzebujących w swoich regionach. Codziennie organizują i dostarczają żywność do organizacji partnerskich. Federacja Polskich Banków Żywnosci w sumie współpracuje z 3 600 organizacjami na terenie całej Polski. W roku 2012 pomoc żywnościowa z Banków trafiła do1,5 miliona potrzebujących.

MAKRO to druga sieć handlowa w Polsce, która podjęła współpracę z Federacja Polskich Banków Żywności na skalę ogólnopolską i wybrała dobroczynność zamiast utylizacji. Od 1 października 2013 wszyscy przedsiębiorcy mogą przekazywać żywność na cele charytatywne bez płacenia podatku. Zmiana prawa weszła w życie za sprawą nowelizacji Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Ustawa z dnia 26 lipca 2013 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw).

Kontakt dla mediów

Magdalena Figurna
Magdalena Figurna
Menedżer ds. PR i Komunikacji Wewnętrznej
MAKRO Cash & Carry Polska